16-May-2024, 06:55 PM
Boyd, Bij de kettingwieltjes zijn twee dingen van belang.
1 de maat van het boutje wat er door zit. Hier zeer waarschijnlijk m6, 6 millimeter. M8 is ook nog een mogelijkheid.
2 de diameter van het wieltje. Kun je nameten. Heb je er 1 met een tandwieltje erin, dan die even tellen. Anders gewoon de diameter meten. Meestal moet je daarbij in de buurt blijven, omdat een veel groter wieltje bijvoorbeeld tegen dat kapje aanloopt.
2a de breedte is ook nog wel eens een factor, maar meestal kom je daar wel mee weg, de afmetingen zitten dicht genoeg bij elkaar.
Velomobiel.nl heeft ze, dutchbikebits is ook nog een optie. Die heeft de hele Allight collectie. Daar zit vast wel iets tussen wat past.
Als je een beetje knutselaar bent, kun je van een buisje van 8x1mm ook een hulsje maken en je m6 boutje blijven gebruiken.
p.s. als die bovenste stuk is, kijk dan ook even goed naar de kettingrol onder het stoeltje. Mogelijk heeft die zijn beste tijd ook gehad. Qua belasting heeft die het zwaarder.
1 de maat van het boutje wat er door zit. Hier zeer waarschijnlijk m6, 6 millimeter. M8 is ook nog een mogelijkheid.
2 de diameter van het wieltje. Kun je nameten. Heb je er 1 met een tandwieltje erin, dan die even tellen. Anders gewoon de diameter meten. Meestal moet je daarbij in de buurt blijven, omdat een veel groter wieltje bijvoorbeeld tegen dat kapje aanloopt.
2a de breedte is ook nog wel eens een factor, maar meestal kom je daar wel mee weg, de afmetingen zitten dicht genoeg bij elkaar.
Velomobiel.nl heeft ze, dutchbikebits is ook nog een optie. Die heeft de hele Allight collectie. Daar zit vast wel iets tussen wat past.
Als je een beetje knutselaar bent, kun je van een buisje van 8x1mm ook een hulsje maken en je m6 boutje blijven gebruiken.
p.s. als die bovenste stuk is, kijk dan ook even goed naar de kettingrol onder het stoeltje. Mogelijk heeft die zijn beste tijd ook gehad. Qua belasting heeft die het zwaarder.