16-May-2024, 07:30 PM
Ik heb een BRS gasbrandertje https://www.bikepackingshop.nl/shop/koke...s-brander/ 25 gram.
Ik vraag me af hoe je met 1 brander en 3 pannen wilt koken? Pasta of rijst eventjes koken en dan met water laten staan en doorgaren terwijl je de saus in de andere pan doet, dat ken ik. Maar 3 pannen? Alleen red ik me wel met een Trangria brandertje met een kruisje en een 1.1 liter decathlon pannetje van 350 gram incl vouwlepel en eetbakje. Ben ik met de hongerige puber in de groei op pad heb ik 2 grote pannen van 1,5-2 liter bij. En die BRS brander. Met gasflesje want anders duurt het wel heel lang voor het water kookt.
Die verrekijker zou ik ook thuis laten, denk niet dat je die echt gaat gebruiken. (maar goed ik heb geen verrekijker dus ik mis hem niet)
Als extra schoenen neem ik een stel crocs mee. Licht, simpel, snel aan en uit. Helemaal plastic dus niet erg als ze nat worden.
Bij kruidvat en andere drogisten hebben ze vaak ook van die mini flesjes, dat scheelt een hoop. Mijn fietsuitstapjes zijn meestal een stuk korter 1-2 nachtjes. Dan kan het spul ook in zo'n Ikea hersluitbaar plastic zakje.
Eten en drinken. De kans dat je in Nederland ergens in de woestenij beland waarbij je 2,5 liter nodig hebt tot je volgende stop is niet groot, zeker in de velomobiel. Met minder lukt het ook wel. https://drinkwaterkaart.nl/waar-kan-ik-g...er-tappen/
Ik reis wel een beetje luxe en koop ergens wat broodjes, of en salade ofzo kan bij iedere supermarkt, en sommige Tankstations hebben ook een heel sortiment. Eind van de dag de spullen voor avondeten en ontbijt.
Velomobiel typische dingen bij het fietsreizen vind ik dat je echt altijd schone kleren nodig hebt na een dag fietsen. Verder heb je zo ongeveer de garantie dat je in de fiets altijd wel weer warm wordt, ook met weinig kleding aan. Maar in de avond stilzittend bij de tent heb je juist weer meer nodig dan in de fiets.
Het extra gewicht van de hele velomobiel en bagage merk je vooral bij het optrekken. Door een stad met iedere 100 meter een stoplicht of kruising is echt zeer vervelend. Denk er aan terug te schakelen. Als ik een stad kan mijden dan doe ik dat. Ook als het om fietsen is. Met de Houten Velomobiel naar zomerse Oliebollentocht ging bij mij goed met ca 135-140 kilo mobiel gewicht. Daarbij zat best wat klimmen in de route. Als het rolt, maakt het weinig uit maar de boel op gang brengen, dat wordt na een tijdje echt zwaar. Heb die tocht van ongeveer 70 km en 700 hoogtemeters gereden met de lege fiets en daarna om ongeveer 17.00 uur vertrokken voor de 90 km naar huis met de volle fiets.
Succes met dit avontuur. In de QV is gebrek aan ruimte in ieder geval niet het probleem.
Ik vraag me af hoe je met 1 brander en 3 pannen wilt koken? Pasta of rijst eventjes koken en dan met water laten staan en doorgaren terwijl je de saus in de andere pan doet, dat ken ik. Maar 3 pannen? Alleen red ik me wel met een Trangria brandertje met een kruisje en een 1.1 liter decathlon pannetje van 350 gram incl vouwlepel en eetbakje. Ben ik met de hongerige puber in de groei op pad heb ik 2 grote pannen van 1,5-2 liter bij. En die BRS brander. Met gasflesje want anders duurt het wel heel lang voor het water kookt.
Die verrekijker zou ik ook thuis laten, denk niet dat je die echt gaat gebruiken. (maar goed ik heb geen verrekijker dus ik mis hem niet)
Als extra schoenen neem ik een stel crocs mee. Licht, simpel, snel aan en uit. Helemaal plastic dus niet erg als ze nat worden.
Bij kruidvat en andere drogisten hebben ze vaak ook van die mini flesjes, dat scheelt een hoop. Mijn fietsuitstapjes zijn meestal een stuk korter 1-2 nachtjes. Dan kan het spul ook in zo'n Ikea hersluitbaar plastic zakje.
Eten en drinken. De kans dat je in Nederland ergens in de woestenij beland waarbij je 2,5 liter nodig hebt tot je volgende stop is niet groot, zeker in de velomobiel. Met minder lukt het ook wel. https://drinkwaterkaart.nl/waar-kan-ik-g...er-tappen/
Ik reis wel een beetje luxe en koop ergens wat broodjes, of en salade ofzo kan bij iedere supermarkt, en sommige Tankstations hebben ook een heel sortiment. Eind van de dag de spullen voor avondeten en ontbijt.
Velomobiel typische dingen bij het fietsreizen vind ik dat je echt altijd schone kleren nodig hebt na een dag fietsen. Verder heb je zo ongeveer de garantie dat je in de fiets altijd wel weer warm wordt, ook met weinig kleding aan. Maar in de avond stilzittend bij de tent heb je juist weer meer nodig dan in de fiets.
Het extra gewicht van de hele velomobiel en bagage merk je vooral bij het optrekken. Door een stad met iedere 100 meter een stoplicht of kruising is echt zeer vervelend. Denk er aan terug te schakelen. Als ik een stad kan mijden dan doe ik dat. Ook als het om fietsen is. Met de Houten Velomobiel naar zomerse Oliebollentocht ging bij mij goed met ca 135-140 kilo mobiel gewicht. Daarbij zat best wat klimmen in de route. Als het rolt, maakt het weinig uit maar de boel op gang brengen, dat wordt na een tijdje echt zwaar. Heb die tocht van ongeveer 70 km en 700 hoogtemeters gereden met de lege fiets en daarna om ongeveer 17.00 uur vertrokken voor de 90 km naar huis met de volle fiets.
Succes met dit avontuur. In de QV is gebrek aan ruimte in ieder geval niet het probleem.