16-May-2024, 08:56 PM
(16-May-2024, 08:00 PM)Tegelfanaat schreef: "Veel kampeerspullen die ik heb zijn lichtgewicht (tent: 2 kg, slaapzak 1 kg)"Houd er rekening mee dat supermarkten in Zweden erg gezinsgericht zijn en minder op eenpersoons huishoudens. Dus grote verpakkingen. Dat heeft mij ooit eens doen besluiten om alles maar zelf mee te nemen in mijn kano. In een kano was dat geen probleem, in een velo is dat nog even een uitdaging. Houd er verder rekening mee dat je bovenin tegenwoordig in berenland bent. Als je alleen bent kan dat een probleem geven en die beesten kunnen tandjes hard rennen of je dagen zwemmend volgen. De afschotpremie is in Rusland vervallen, dus er komen bij Finland veel meer beren de grens over en die trekken via de noordbrug zo Zweden in. Zelf ooit met mijn kano op een mooi strandje aangeland waar in de "vloedlijn" een verse berenklauw zichtbaar was en de nagels liepen nog helemaal door tot in de puntjes. Ben maar een stukje verdergaan lunchen. Dat is inmiddels meer dan 10jaar geleden, denk niet dat het is afgezwakt.
lichtgewicht is een relatief begrip, bij mij wegen beide de helft
Ben nog bezig met mijn paklijst voor 4 weken van Groningen naar Abisko (bovenin Zweden) om daar te starten bij Sverigetempot Als ik het klaar heb (en weet of het allemaal in de Snoek past) zal ik eens een lijstje posten.
Of de Ground Chair mee gaat valt nog te bezien (ivm ruimte) maar dat de Trangia mee gaat staat vast, ook al heb ik kleinere/lichtere alternatieven
e-Orca 0099, ICE Adventure HD