22-May-2024, 11:21 PM
Dit hele verhaal herinnerde mij eraan dat ik bij mijn Milan een heel stel zelfbouw neusdekseltjes heb gekregen.
Daarbij twee met een nacaduct. Een met de duct aan de bovenzijde, de andere met de duct aan de onderzijde. Die was niet zo effectief zei de vorige eigenaar. In februari had ik niet zo'n behoefte aan extra ventilatie, maar dat is nu wel anders. Heb de versie met de duct boven er dus maar in taped. Dat zorgt wel voor wat extra wind, best prettig. De mijne heeft niet zo'n mooi tuutje aan het eind. Alleen de V duct met een vierkant einde. Geeft best wat extra wind, vooral ook wat breder bij de knieën al. Ik heb ook het idee dat ik wat minder zweterig aan de voorzijde uitstap. Maar het is niet zo'n storm als de 50mm buis in de neuspunt van houten velomobiel produceert.
Voor mij was het makkelijk wisselen. Bij het warme weer was ik blij met de extra ventilatie. Of ik met regen ook kan leven met de extra lekkage, dat kan ik nog niet beoordelen. Vermoed wel dat ie er in het najaar weer uit gaat.
Bijkomend voordeel is dat ie van lichtdoorlatend glasvezel is. Net of iemand het licht aan heeft gedaan in dat duistere hol daar in het vooronder.
Ik heb een zwaar vermoeden dat de knutselaar goed gekeken heeft naar de afmetingen van het luikje in de Bulk/Milan en er mogelijk wel 1 om te meten in de buurt had. Het zou me dus niet verbazen als we hem ook wel even op je SL zouden kunnen tapen.
Daarbij twee met een nacaduct. Een met de duct aan de bovenzijde, de andere met de duct aan de onderzijde. Die was niet zo effectief zei de vorige eigenaar. In februari had ik niet zo'n behoefte aan extra ventilatie, maar dat is nu wel anders. Heb de versie met de duct boven er dus maar in taped. Dat zorgt wel voor wat extra wind, best prettig. De mijne heeft niet zo'n mooi tuutje aan het eind. Alleen de V duct met een vierkant einde. Geeft best wat extra wind, vooral ook wat breder bij de knieën al. Ik heb ook het idee dat ik wat minder zweterig aan de voorzijde uitstap. Maar het is niet zo'n storm als de 50mm buis in de neuspunt van houten velomobiel produceert.
Voor mij was het makkelijk wisselen. Bij het warme weer was ik blij met de extra ventilatie. Of ik met regen ook kan leven met de extra lekkage, dat kan ik nog niet beoordelen. Vermoed wel dat ie er in het najaar weer uit gaat.
Bijkomend voordeel is dat ie van lichtdoorlatend glasvezel is. Net of iemand het licht aan heeft gedaan in dat duistere hol daar in het vooronder.
Ik heb een zwaar vermoeden dat de knutselaar goed gekeken heeft naar de afmetingen van het luikje in de Bulk/Milan en er mogelijk wel 1 om te meten in de buurt had. Het zou me dus niet verbazen als we hem ook wel even op je SL zouden kunnen tapen.