23-May-2024, 08:14 PM
(23-May-2024, 02:32 PM)PieterTrapt schreef: Ik ga de gemeente aanschrijven!Dank!
(23-May-2024, 02:32 PM)PieterTrapt schreef: Nou, een automobilist die je recht aankijkt en die dan gewoon doorrijdt, en die je bijna doodrijdt, dat is niet "een foutje". Dat is "grove nalatigheid" of misschien wel "poging tot doodslag".Mwah. Het gebeurt regelmatig dat ik gewoon zie dat het grove opzet is, meestal remmen ze dan op het laatste moment. Maar het gebeurt ook vaak dat ze me recht aankijken en me niet zien. Kijken en zelfs aankijken zijn geen synoniem voor waarnemen. Niet goed, maar het overkomt de allerbesten. Een van de ons welbekende velomobielontwerpers heeft zo ooit een aanrijding gehad in de Flevopolder: 100% plat, buiten de bebouwde kom, alleen maar weiland waar een auto uit een zijstraat bovenuit stak. Hij vertelde dat hij 'm totaal niet had gezien, en er zo tegenaan reed.
En dichter bij huis: Ik heb vanochtend 20 minuten lang m'n bril gezocht. Ik had 'm op, en het is zo'n montuur met van die kleine rondjes, dus je ziet continu de randen als je 'm op hebt
(23-May-2024, 04:26 PM)Hardloper schreef: De jeugd wordt wel heel lui gemaakt. Vroeger als peuter / kleuter had ik samen met mijn broer een trap tractor gehad zover ik op foto’s zag en hoorde. Nou vandaag dacht ik er ook eentje te zien. Maar nee dat was het niet, dat dit was ****** elektrische. Het moet niet gekker worden. Zo ga je echt mensen kweken voor op de basisschool al met de fatbikes met gas pendaal.Klopt, ik stoor me er ook mateloos aan, en ik zou het fantastisch vinden als de Velomobile World rotomoulded Bülk-skeltertjes gaat leveren. Om twee redenen:
1. een bedrijf dat ik ken produceert die dingen voor een paar automerken (ik heb een goede reden om even geen namen te noemen). Ze zijn geen onderdeel van het autobedrijf, het is echt een zelfstandige fabrikant van elektrisch speelgoed. Ze zijn wel gebonden aan bepaalde eisen om aan de licentie te voldoen, maar betalen geen licentiekosten aan de automerken. Opvallend he?
2. toen ik een aantal jaar geleden voor een nieuwe auto van de zaak aan het onderhandelen was, bood men mij zo'n ding voor m'n kind aan als onderdeel van de deal (in plaats van een deel van de door mij gevraagde korting).
Het is marketing. Autofabrikanten proberen hiermee bij zo jong mogelijke kinderen zowel autorijden te normaliseren tot iets wat hoort bij "groot" zijn, als dat ze hun merk alvast voorzichtig inmasseren. Dat er fabrikanten zijn die hun dan ontzorgen en ze ook nog eens eisen mogen stellen aan kwaliteit en afwerking komt ze heel goed uit.
(23-May-2024, 04:43 PM)PieterTrapt schreef: Ja, ik kan me nog herinneren dat je voor een motorvoertuig minimaal 16 jaar oud moest zijn, een helm moest dragen, het voertuig verzekerd moest hebben en een rijbewijs of certificaat moest hebben.Dat is zowel niet waar als nog steeds zo. Zolang een elektrisch voertuig niet sneller dan 6 km/h kan wordt het niet gezien als een motorvoertuig, voor o.a. sommige invalidenvoertuigen zijn hierop nog uitzonderingen.
(23-May-2024, 04:46 PM)PieterTrapt schreef: Nog een dagelijkse ergernis: fietsers die op het linker fietspad rijden, dus tegen de richting in. Doe dat nou niet!Zeker, en ik ben er afhankelijk van de omstandigheden ook niet per se op tegen. Hier in de buurt heb je een school die tussen twee rotondes ligt, en daar liggen twee fietspaden aan waar ik dagelijks spookrijders tegenkom als ik met mijn uk naar zijn school fiets. Echter zijn die twee rotondes ook precies de rotondes waar ik iedere dag wel ergens géén voorrang krijg, al dan niet met opzet. Je moet er echt assertief rijden, veel automobilisten stoppen alleen als ze denken dat die gestoorde fietser gewoon niet gaat stoppen.
Wil je toch per sé links rijden? Ga dan naar Engeland of Japan. Maar doe het niet in Nederland of België.
Ook opvallend dat het vooral twee groepen zijn die graag tegen het verkeer inrijden:
- scholieren
- gepensioneerden
Iemand een idee waarom juist zij dit doen?
Ik moet er niet aan denken om m'n uk daar zelfstandig over te laten steken. Dus dat veel scholieren, ouders met kinderen en ook bejaarden daar lekker aan de verkeerde kant doorknorren vind ik heel logisch.
Ik heb de gemeente overigens al meerdere malen gevraagd om zowel handhaving als om een verbreding van de fietspaden (er is echt ruimte zát), zodat het deel bij de school een echt tweerichting fietspad kan worden. Ook dit is weer zo'n situatie waarin ik pas actie verwacht wanneer er een keer een ambulance of een lijkwagen moet komen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.