30-May-2024, 06:28 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-May-2024, 06:30 PM door JanBurp.)
(30-May-2024, 10:36 AM)PieterTrapt schreef:(30-May-2024, 07:46 AM)JanBurp schreef: Al een aantal weken hebben we in onze buurt de hele nacht door piepende jonge Ransuilen die ons uit de slaap halen. Wel bijzonder.
Wat leuk! Hopelijk blijft de rest leven. Bij mij in de buurt zitten ook ransuilen. 's Nachts hoor je die spookachtige kreten van de uilen, en onder sommige bomen liggen van die braakballen.
Zeker leuk. Het is een nest met twee jongen (waarvan er één nu dus dood is :-( ) en dus twee ouders. Vanmiddag bij thuiskomst zag ik het andere jong ontspannen op een tak zitten. Leek gezond.
Hier inderdaad ook de hele nacht spookachtige geluiden. En vanuit ons dakraam VIP zicht op het nest!
(30-May-2024, 11:22 AM)Dharm2004 schreef: Voorzichtige conclusie, het uilskuikentje viel naar alle waarschijnlijkheid,. dood neer bij het zien vd velomobiel ?
Of hij schrok zich te pletter toen ik het zeil er voorzichtig afhaalde (om zo min mogelijk te storen). Een oude witte Quest is wel iets om van te schrikken (doen andere dieren, met name paarden, ook).
Hopelijk geen vogelgriep :-(
Quest 631 - "Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd."