31-May-2024, 10:21 AM
(31-May-2024, 09:32 AM)Roepers schreef: Filmpje bekeken over die McLaren. 60.000 pond voor dat kansloze wrak en wrak is hier geen hyperbool of zo. Het is letterlijk een wrak. Kan onze landgenoot (voor de meesten van ons, de Belgen onder ons mogen zich gelukkig prijzen) zichzelf ooit nog in de spiegel onder ogen komen.Ik krijg de indruk dat je niet helemaal bekend bent met het fenomeen "autoverkoper" Er zitten goeie tussen, maar er zijn er ook genoeg die hun eigen moeder nog oplichten als er wat centen te halen vallen. Zeker in de wereld van schadeauto's kan je het beste niets aannemen en alles controleren. Onderhandelen is bij schadehandelaren vaak ook de moeite; het zou mij niet verbazen als deze YouTuber stiekem €10K of meer van de prijs afgekletst heeft, maar da's natuurlijk niet leuk voor het verhaal.
En dan dat verkooppraatje. Zijn broer had de moteor aan het lopen gekregen. Het lijkt dan wat onwaarschijnlijk en gaandeweg de video wordt het alleen maar onwaarschijnlijker.
Daarnaast is de waarde van dit soort wrakken nog altijd fors - deze auto kost nieuw meer dan €300.000. Voor dat soort auto's kost alleen een tweedehands velg van een schadebak soms al een paar duizend euro als ie nog intact is. Dit ding strippen voor de onderdelen kon nog weleens een best bedragje opleveren.
(31-May-2024, 09:32 AM)Roepers schreef: Interessant vanuit ligfietsoogpunt is de constatering dat koolstof moeilijk te repareren is. Geldt dat ook voor ligfietsen/Velomobielen. Ik denk dat dat de Alleweder kamppioen repareerbaarheid is. Kennelijk gevolgd door de glasvezel velomobielen met de carbonfietsen als laatste.Ik denk het niet. Het grote verschil is dat wij in een uiterst bijzonder uitzonderingsgeval misschien een keer 3 kilowatt door de trappers heen jagen; een McLaren 720S heeft ongeveer 720 pk, da's meer dan 500 kilowatt. Daarnaast zijn de banden waarschijnlijk zo'n 30 centimeter breed, het ding zal zo'n 1500 kg wegen... de krachten die daar bij een snel genomen bocht op het koolstofvezel gezet worden zijn met geen mogelijkheid te vergelijken met wat wij doen.
Geldt dan iets idem dito voor carbonligfietsen in vergelijking met stalen en aliminiumframes?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.