02-Jun-2024, 07:44 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Jun-2024, 09:14 AM door Arend-Jan.)
TPU heb ik heel dubbele ervaringen mee.
Had een setje gekregen en die geprobeerd onder de QV en ze waren binnen 500km alle 4 lek.
Voor de competitie op de Nedereindseberg heb ik van een ander merk ook weer 4 x TPU eronder gezet en daarvan is er nu 1 lek gegaan. En ik heb goed gekeken: hij ging lek waar ik een flinke beschadiging in de buitenband had (van een grote doorn of glas ofzo). Volgens mij wringt zo'n dunne gladde TPU zich gewoon makkelijk naar buiten.
In Sneek ook de voorbanden van de SnoekL voorzien van TPU maar die waren ook voor de start van de 24u (gelukkig!) al lek, allebij. Maar dat waren ook flink versleten Scorchers, dus ik vroeg er ook wel om Gehaast vlak voor de start CCU32 en gewoon butyl eronder en die bleven goed
Dus dat is nu mijn theorie: ze zijn fijn in buitenbanden die nog in goede staat zijn
Onderweg een wiel wisselen is bij een QV echt niet leuk hoor, zowel voor als achter niet. Achter is niet veel werk, maar je moet wel die bout voorzien van locktite anders besluit hij op een willekeurig ander moment zichzelf los te maken Is mij 2x gebeurd (eerste keer dacht ik nog dat ik hem misschien onvoldoende vast had gezet).
Is eigenlijk alleen goed te doen bij velo's met open wielkasten en bij de laatste modellen van Daniël, met een luikje naast de wielen en een steekas (zodat de voorpoot kan blijven zitten).
Had een setje gekregen en die geprobeerd onder de QV en ze waren binnen 500km alle 4 lek.
Voor de competitie op de Nedereindseberg heb ik van een ander merk ook weer 4 x TPU eronder gezet en daarvan is er nu 1 lek gegaan. En ik heb goed gekeken: hij ging lek waar ik een flinke beschadiging in de buitenband had (van een grote doorn of glas ofzo). Volgens mij wringt zo'n dunne gladde TPU zich gewoon makkelijk naar buiten.
In Sneek ook de voorbanden van de SnoekL voorzien van TPU maar die waren ook voor de start van de 24u (gelukkig!) al lek, allebij. Maar dat waren ook flink versleten Scorchers, dus ik vroeg er ook wel om Gehaast vlak voor de start CCU32 en gewoon butyl eronder en die bleven goed
Dus dat is nu mijn theorie: ze zijn fijn in buitenbanden die nog in goede staat zijn
Onderweg een wiel wisselen is bij een QV echt niet leuk hoor, zowel voor als achter niet. Achter is niet veel werk, maar je moet wel die bout voorzien van locktite anders besluit hij op een willekeurig ander moment zichzelf los te maken Is mij 2x gebeurd (eerste keer dacht ik nog dat ik hem misschien onvoldoende vast had gezet).
Is eigenlijk alleen goed te doen bij velo's met open wielkasten en bij de laatste modellen van Daniël, met een luikje naast de wielen en een steekas (zodat de voorpoot kan blijven zitten).