02-Jun-2024, 10:13 PM
(02-Jun-2024, 01:12 PM)LigZeeuw schreef: Wie hier heeft er ervaring met de Pirelli Cinturato Velo TLR?Geen ervaring met de Pirelli en Vittorio, maar... ik heb de hele winter met een GP5000AS TR onder de velomobiel gereden. Die zat echt muurvast om de velg toen ik 'm er laatst af probeerde te halen; ik heb 'm namelijk niet één keer tussentijds los moeten halen.
Ik rij nu met Vittorio Rubino pro G2 TLR en ben daar niet tevreden over. In minder dan 4000km meerdere keren lek gereden en dan dusdanig lek dat de tubeless sealant het niet kon dichten. Dus ik ben op zoek naar een band die lekbestendiger is, maar wel veel grip heeft op nat wegdek en het liefst weinig rolweerstand. Op de eerdergenoemde site van www.bicyclerollingresistance.com kom ik dan uit op de Pirelli Cinturato Velo TLR maar die zou wel een hogere rolweerstand hebben dan de Vittoria. Daarnaast heb ik ook zitten kijken naar de Pirelli P Zero Race TLR (niet de nieuwere RS versie want die is minder lekbestendig), die zou qua lekbestendigheid iets beter moeten zijn dan de Vittoria, meer grip moeten hebben en veel minder rolweerstand. Ik weet alleen niet of het verschil in lekbestendigheid zoveel beter is dan de Vittoria's.
En ik rijd door weer en wind. Grip onder een tweewieler moet je even testen maar ik was heel erg tevreden onder de driewieler. Geen spannende momenten gehad, en ik wil weleens lomp doen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.