05-Jun-2024, 11:12 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Jun-2024, 11:17 AM door qv-tester.)
Bij een QV zit geen verloopkabel, daar is het gewoon de batterij loskoppelen, meepakken en aan de oplader hangen.
Je kan indien de QV dicht genoeg bij een stopcontact staat de batterij er ook binnenin opladen, maar dat wordt niet aangeraden ivm brandveiligheid (de carbon kuip van de QV brandt lekker mee als je batterij in de fik zou vliegen). Er is al een heel topic hierover gewijd.
Ik heb nog een oude, kleinere batterij, die werkt na 140000 km nog steeds goed, al is er wel wat degradatie merkbaar (dikke 10 uur verlichting op dimstand, is ooit 15 uur geweest), al heb ik na 100000 km wel nog een 2de, modernere en grotere batterij (die nu standaard geleverd wordt) bijgekocht voor de zekerheid (meer dan 20u verlichting op dimstand)
Main switch: zit er standaard niet in, al zou dat misschien soms een goed idee zijn. Toch heb ik persoonlijk dat niet gemist. Er zit een kortsluitingsbeveiliging in het BMS (ik heb ooit een schakelaar voor de pinkers gehad die kortsluiting gaf, enig gevolg was nergens stroom beschikbaar)
Je kan indien de QV dicht genoeg bij een stopcontact staat de batterij er ook binnenin opladen, maar dat wordt niet aangeraden ivm brandveiligheid (de carbon kuip van de QV brandt lekker mee als je batterij in de fik zou vliegen). Er is al een heel topic hierover gewijd.
Ik heb nog een oude, kleinere batterij, die werkt na 140000 km nog steeds goed, al is er wel wat degradatie merkbaar (dikke 10 uur verlichting op dimstand, is ooit 15 uur geweest), al heb ik na 100000 km wel nog een 2de, modernere en grotere batterij (die nu standaard geleverd wordt) bijgekocht voor de zekerheid (meer dan 20u verlichting op dimstand)
Main switch: zit er standaard niet in, al zou dat misschien soms een goed idee zijn. Toch heb ik persoonlijk dat niet gemist. Er zit een kortsluitingsbeveiliging in het BMS (ik heb ooit een schakelaar voor de pinkers gehad die kortsluiting gaf, enig gevolg was nergens stroom beschikbaar)