09-Jun-2024, 12:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Jun-2024, 12:55 PM door Boyd Maduro.)
(08-Jun-2024, 07:54 AM)Wim -de roetsende schreef:(08-Jun-2024, 12:52 AM)Boyd Maduro schreef: Daarna bleef het echter van kwaad tot erger gaan en nu heb ik zowel mijn eerste fiets als de donorfiets waar ik blij mee was om hoe die reed half uit elkaar en onbruikbaar in elkaar
Iets meer uitleg zou geen kwaad kunnen. Watskeburt
Hoe zorgt het afhalen van een band ervoor dat de fiets nu half uit elkaar en weer onbruikbaar in elkaar zit
Ik weet wel dat je van die MarathonPlus banden ongelooflijk goed leert vloeken. Vooral bij de oudere series.
Haha, ik was erg moe toen ik dit aan het typen was dus had niet door dat er een deel mist.
Band pastte niet terwijl ik op het andere frame had getest of het zou passen. Blijkt: bevestiging van de magura remmen is net anders bij de één dan bij de ander. Was in theorie wel te verstellen maar daarbij draaide ik eerst een (blijkbaar) vastgeroeste schroef dol waarna bij verdere pogingen de volledige kop af brak. Heb nu dus geen werkende rem. Volgende stap is alles overplaatsen naar het andere frame. Maar daarvoor heb ik even nieuwe versnellingskabels nodig dus dat laat nog even op zich wachten.