10-Jun-2024, 07:20 PM
Dat kleinere wielen lichter en dus sneller zijn klopt alleen als je dezelfde velgen gebruikt. Voor de grote maten is er echt veel beter en meestal ook lichter spul te koop. Zo'n 406 setje met 36 spaakjes enzo dat is niet zo licht als een kwaliteits 28 inch wiel.
Ik ben vandaag blij omdat mijn lekbakje in de Milan kap uitgetest kon worden. Ik ben redelijk droog gebleven. Mijn mk2 had niet zo'n mooi bakje als wat de mk7 heeft onder de nacaduct. Behalve wat spetters was ik bijna droog. Terug naar huis merkte ik wel dat het wat onstuimig was en kwam de kap af en toe omhoog in de elastiekjes. Tegen de 40km vond ik mooi zat. Ik had pas echt door hoe hard het waaide toen ik een rechtopfietser moeizaam zag trappen, bij wandelsnelheid.
Ik ben ook blij omdat ik eindelijk een remlicht op de Milan heb. Ik heb uiteindelijk stelschroefje voor de remhendel afstand vervangen door deze; https://www.tomoshop.nl/remlicht-schakel...iteit.html
Was nog een heel geklooi omdat die schroefdraad niet standaard is, dus nog een tapje gekocht wat ook net niet lekker pastte. En toen de schakelaar erin zat was het uitstekende dingetje net te kort en moest er van binnen nog een paar mm weggedremeld worden, en een piepklein schroefje in het hendel deel om het schakelaartje in te drukken. Maar goed uiteindelijk allemaal gefikst.
Heb nu centraal een remlicht, met de felle stand van dat lampje. De gewone stand daarvan kan ik aanzetten met het knopje wat ook de dagrij led voor doet. Aan de zijkant dan twee 3 in 1 lampjes waarvan ik het gewone licht apart aan kan zetten, die geven meer licht, maar verbruiken ook duidelijk meer stroom als die ene in het midden. Die beide hebben dan ook de knipper lampjes achter. Voor nog een grote die ook apart bediend wordt.
En ik ben ook blij omdat ik eindelijk de 10 speed achterderailleur in de Milan lekker aan het werk heb. Die heeft de bekende 3 schroefjes alleen werken die anders als dat ik gewend ben. De maximale beweging naar rechts is met een schroefje wat ergens helemaal achter verstopt zit, en een van die andere twee was de voorspanning van de veer.
Ik ben vandaag blij omdat mijn lekbakje in de Milan kap uitgetest kon worden. Ik ben redelijk droog gebleven. Mijn mk2 had niet zo'n mooi bakje als wat de mk7 heeft onder de nacaduct. Behalve wat spetters was ik bijna droog. Terug naar huis merkte ik wel dat het wat onstuimig was en kwam de kap af en toe omhoog in de elastiekjes. Tegen de 40km vond ik mooi zat. Ik had pas echt door hoe hard het waaide toen ik een rechtopfietser moeizaam zag trappen, bij wandelsnelheid.
Ik ben ook blij omdat ik eindelijk een remlicht op de Milan heb. Ik heb uiteindelijk stelschroefje voor de remhendel afstand vervangen door deze; https://www.tomoshop.nl/remlicht-schakel...iteit.html
Was nog een heel geklooi omdat die schroefdraad niet standaard is, dus nog een tapje gekocht wat ook net niet lekker pastte. En toen de schakelaar erin zat was het uitstekende dingetje net te kort en moest er van binnen nog een paar mm weggedremeld worden, en een piepklein schroefje in het hendel deel om het schakelaartje in te drukken. Maar goed uiteindelijk allemaal gefikst.
Heb nu centraal een remlicht, met de felle stand van dat lampje. De gewone stand daarvan kan ik aanzetten met het knopje wat ook de dagrij led voor doet. Aan de zijkant dan twee 3 in 1 lampjes waarvan ik het gewone licht apart aan kan zetten, die geven meer licht, maar verbruiken ook duidelijk meer stroom als die ene in het midden. Die beide hebben dan ook de knipper lampjes achter. Voor nog een grote die ook apart bediend wordt.
En ik ben ook blij omdat ik eindelijk de 10 speed achterderailleur in de Milan lekker aan het werk heb. Die heeft de bekende 3 schroefjes alleen werken die anders als dat ik gewend ben. De maximale beweging naar rechts is met een schroefje wat ergens helemaal achter verstopt zit, en een van die andere twee was de voorspanning van de veer.