15-Jun-2024, 09:13 AM
Je kunt ook eens op Bicycle Rolling Resistance kijken naar de toer banden, als die er ook in 26 inch zijn. Het hangt er ook vanaf wat je een fijne band vindt. Ik heb zelf geen Quest maar wel twee velomobielen met een 26er achterwiel.
Ik vind zo'n Allmotion veel te zwaar, volgens Schwalbe is er ook niet meer in 26 inch. Ik moet op de woonwerkroute vaak remmen en optrekken. Het scheelt echt of je een 400 gram achterbandje hebt, of een 700 gram versie. Heb je veel klinkertjes, dan weeg je comfort mogelijk ook anders.
Ik ben een groot fan van de Contact Urban. Echt hele fijne banden met een schappelijke prijs. Rollen goed, ook in de test, prima grip ook al het nat is, comfortabel maar wel een beetje zwaar. De 47er is wat te breed vermoedelijk voor in de GT. In de Quest geen probleem.
Op de Milan en in de houten velomobiel heb ik de Michelin Wildrunner erop. Ook een heel fijne band, met 37mm breed genoeg voor wat comfort op de mindere wegen. Rijd hem op zo'n 5-6 bar. Niet al te zwaar, en omdat ie smal is ook met een wat lichter binnenbandje 28-40 breed niet de allerbreedste maat. Grip is ook goed. Gevoelsmatig loopt ie prima. Ik heb ook nog en continental GP in 28mm. Nog lichter, nog sneller en ook nog best betrouwbaar. Maar daarmee lijdt het comfort toch wel wat op de minder goede wegen. Heb er 2 liggen maar nog niet geprobeerd wat het met de snelheid doet in de Milan.
Heb je geld zat, dan zijn er nog wat sjieke bandjes als de Rene Herse Rattrap pass en de iets smallere versies. Prachtige lichte bandjes die nog een watt of 3 sneller zijn als de Contact Urban, maar wel ruim 3x zoveel kosten.
Komen allemaal uit de fabriek van Panaracer die al jaren leuke bandjes maakt als de Pasela. Volgens mij al 40 jaar in productie. Heb een Pasela 1,75 als winterband.
Ik vind zo'n Allmotion veel te zwaar, volgens Schwalbe is er ook niet meer in 26 inch. Ik moet op de woonwerkroute vaak remmen en optrekken. Het scheelt echt of je een 400 gram achterbandje hebt, of een 700 gram versie. Heb je veel klinkertjes, dan weeg je comfort mogelijk ook anders.
Ik ben een groot fan van de Contact Urban. Echt hele fijne banden met een schappelijke prijs. Rollen goed, ook in de test, prima grip ook al het nat is, comfortabel maar wel een beetje zwaar. De 47er is wat te breed vermoedelijk voor in de GT. In de Quest geen probleem.
Op de Milan en in de houten velomobiel heb ik de Michelin Wildrunner erop. Ook een heel fijne band, met 37mm breed genoeg voor wat comfort op de mindere wegen. Rijd hem op zo'n 5-6 bar. Niet al te zwaar, en omdat ie smal is ook met een wat lichter binnenbandje 28-40 breed niet de allerbreedste maat. Grip is ook goed. Gevoelsmatig loopt ie prima. Ik heb ook nog en continental GP in 28mm. Nog lichter, nog sneller en ook nog best betrouwbaar. Maar daarmee lijdt het comfort toch wel wat op de minder goede wegen. Heb er 2 liggen maar nog niet geprobeerd wat het met de snelheid doet in de Milan.
Heb je geld zat, dan zijn er nog wat sjieke bandjes als de Rene Herse Rattrap pass en de iets smallere versies. Prachtige lichte bandjes die nog een watt of 3 sneller zijn als de Contact Urban, maar wel ruim 3x zoveel kosten.
Komen allemaal uit de fabriek van Panaracer die al jaren leuke bandjes maakt als de Pasela. Volgens mij al 40 jaar in productie. Heb een Pasela 1,75 als winterband.