16-Jun-2024, 12:05 PM
Ter aanvulling nog maar even wat gebruikers ervaring. De mijne is ook een zelfbouw, door de vorige eigenaar, met een Nacaduct bakje eronder. Aan dat bakje verder niks. Net voor de opening in de kap zit een tweede nacaduct.
Het werkt vrij goed, er komt een hoop lucht door naar binnen. Ik merk het vooral aan de benen, maar ook de rest van het bovenlijf. In de houten heb ik een ronde opening in de neus die aansluit op de 54mm buis waarop de trapas zit. Die geeft een heel gerichte, sterke luchtstroom die vooral op het bovenlijf terecht komt. De nacaduct voorin brengt ook de lucht in het vooronder in beweging, wat ik wel prettig vindt.
Qua snelheid merk ik niet echt verschil, maar dat houdt ik ook niet zo nauwkeurig in de gaten. Ik ben er wel vrij zeker van dat de GT met de extra opening tot op wat hogere temperatuur comfortabel blijft. Maar erg warm is het nog niet geweest.
Het werkt vrij goed, er komt een hoop lucht door naar binnen. Ik merk het vooral aan de benen, maar ook de rest van het bovenlijf. In de houten heb ik een ronde opening in de neus die aansluit op de 54mm buis waarop de trapas zit. Die geeft een heel gerichte, sterke luchtstroom die vooral op het bovenlijf terecht komt. De nacaduct voorin brengt ook de lucht in het vooronder in beweging, wat ik wel prettig vindt.
Qua snelheid merk ik niet echt verschil, maar dat houdt ik ook niet zo nauwkeurig in de gaten. Ik ben er wel vrij zeker van dat de GT met de extra opening tot op wat hogere temperatuur comfortabel blijft. Maar erg warm is het nog niet geweest.