18-Jun-2024, 06:14 AM
(17-Jun-2024, 11:38 PM)Frutsel schreef: Vorige week was een drama. Toen heb ik een paar keer gechecked of ik niet toch lekke banden had, maar nee, het was gewoon 9-10 graden, en dat is traag gebied voor CCU's
Met de Bülk zat ik ruim boven de kruissnelheid die ik met de DF XL op vergelijkbare dagen haalde. Ook op de terugweg, met tegenwind/wind op de zijkant overigens. 40-45km/h tegen de wind in kon ik met de DF XL alleen van dromen. (OK, een gevalletje SPIS heeft hier wel aan meegeholpen, en eigenlijk is het niet zo slim om in de eerste 20km (van de 65) zoveel energie te verbruiken, want de laatste 15km vallen dan wel tegen)
Duidelijk.
Ik denk toch echt dat dit het verschil is tussen een vm met gesloten of open wielkasten.
Er wordt beweerd dat je het verschil pas kunt merken bij hoge snelheden.
Ik merk het verschil al vanaf 30km/u.
Persoonlijke ervaring: De QuestXS en de MilanSL bollen gewoon beter dan de DF --> Ze blijven beter doorrollen, als je even met minder energie fietst of stopt met trappen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler