04-Jul-2024, 09:44 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Jul-2024, 09:55 AM door Merijn.)
(03-Jul-2024, 12:13 PM)Willeke_IGKT schreef: Vertelde vanochtend een collega dat hij bijna een VM had aangereden.Het probleem zit hier ook weer in de auto’s. Die worden steeds hoger en ze hebben nauwelijks nog een achterruit. Zet er een Lotus Elise of een Donkervoort achter en die zijn ook onzichtbaar. Maar daar wordt denk ik geen vlaggetje voor aanbevolen.
Hij had hem over het fietspad zien rijden en bij werkzaamheden rijdt hij achteruit, bijna tegen de oranje VM aan, ging nog net goed.
"Ik kon hem niet zien, hij had een vlaggetje moeten hebben."
Dus omdat Jeroen niet oplet moeten alle VM verplicht met een vlaggetje rijden.
Goeie uitleg trouwens van 365cycle. Ik neem soms een beetje te snel aan dat het te begrijpen is omdat dit soort natuurkunde (en meer) bij mij in het vakje “gereed voor dagelijks gebruik” zit.
Ik heb voor de roets een powerpod vermogenssensor op de kop getikt en om die te kunnen gebruiken moet je luchtweerstand en rolweerstand schatten. Dat doe ik met uitrolproeven, maar dat is ietwat ingewikkelder rekenwerk, en de metingen zijn lastig goed te doen. Wel leuke fysica.
Er is trouwens een set leuke video’s op YouTube over veiligheid.
Deze gaat over niet gezien worden en wat je er aan kan doen:
https://youtu.be/ETUIO3AAx-4?si=ZBnZko2MtwZbk8Gr
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen