02-Sep-2018, 07:14 PM
(01-Sep-2018, 10:52 PM)Rowing Erwin schreef: Ik vind het afwisselen tussen mijn Thijs 240 en Raptobike lowracer het leukste.
Laatst naar mijn werk geroeid. 60 km enkele reis. Daar deed ik 2 uur en 5 minuten over. Het werken daarna ging prima. 's Avonds op de terugweg gingen de eerste 40 km goed, daarna sloeg de moeheid toe. Na 2 uur en 30 minuten was ik thuis. De terugweg was 65 km. Thuis gekomen was ik helemaal uitgeput.
Ik vraag me af of dit soort woonwerk afstanden met een DF wel te doen zijn. Het traject bevat veel lange stukken met weinig onderbrekingen.
Erwin
Niet gek hoor, 125km roetsen op een dag en dan tussendoor ook nog even werken. Zie ik mezelf nog niet doen.
Mijn woonwerk verkeer is 52km enkele reis. Ik doe dat normaal gezien 1x per week met de DF. Ik denk dat 2x zeker en misschien zelfs 3x per week ook nog wel te doen is voor mij. Iedere dag zou voor mij te veel zijn.
Maar ja, iedereen is anders en andere factoren (zoals bijv op tijd thuis moeten zijn om voor een gezin te zorgen) kunnen ook meespelen dat het niet haalbaar is.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava