04-Sep-2018, 10:21 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Sep-2018, 10:26 PM door Rowing Erwin.)
Dit weekend heb ik de schwalbe stelvio banden op mijn Raptobike Lowracer door voor een Greenspeed Scorcher 120 en achter een nog nooit gebruikte specialized fatboy. Voordat ik de wissel uitvoerde heb ik een paar uitrolproeven met mijn fiets gedaan. Vanaf 20km/u uitrollen kwam ik 220 meter ver op redelijk glad asvalt. Toen heb ik de achterband (stelvio 8 bar) vervangen door de specialized fatboy (7,5 bar). Dit bleek geen verbetering te geven. Ik kwam weer 220 meter ver. Volgens oude testen op internet zou de fatboy 10 watt minder verbruiken. Een oorzaak van het teleurstellende resultaat zou de uitgedroogte zijkant van de band kunnen zijn. Het is een ongebruikte 15 jaar oude band.
Na deze test heb ik de Stelvio (8,5 bar) voorband vervangen door de Greenspeed Scorcher 120 (7 bar). Dit had wel duidelijk een positief effect. De uitrol afstand ging gemiddeld omhoog naar 255 meter. Volgens de uitrol proeven op de site van Wim Schermer is de Greenspeed de snelste 20 inch band die er te koop is. Nu afwachten hoe de lekbestendigheid is.
Mijn Thijs 240 heeft voor een grote 20 inch (451) Schwalbe ultremo zx (9bar) en achter 28 inch continental grandprix 4000 IIs (8,5 bar). Deze komt bij de uitrolproeven 280 meter ver.
Mijn Hurricane met voor en achter 20 inch schwalbe marathon race (6 bar) komt gemiddeld 200 m ver bij de uitrolproeven.
Na deze test heb ik de Stelvio (8,5 bar) voorband vervangen door de Greenspeed Scorcher 120 (7 bar). Dit had wel duidelijk een positief effect. De uitrol afstand ging gemiddeld omhoog naar 255 meter. Volgens de uitrol proeven op de site van Wim Schermer is de Greenspeed de snelste 20 inch band die er te koop is. Nu afwachten hoe de lekbestendigheid is.
Mijn Thijs 240 heeft voor een grote 20 inch (451) Schwalbe ultremo zx (9bar) en achter 28 inch continental grandprix 4000 IIs (8,5 bar). Deze komt bij de uitrolproeven 280 meter ver.
Mijn Hurricane met voor en achter 20 inch schwalbe marathon race (6 bar) komt gemiddeld 200 m ver bij de uitrolproeven.
Erwin
Bezit een DF XL, Thijs 240, Raptobike lowracer en een Hurricane
Bezit een DF XL, Thijs 240, Raptobike lowracer en een Hurricane