(06-Sep-2018, 08:46 PM)Wim -de roetsende schreef:(06-Sep-2018, 07:30 PM)Johan. schreef: De ophanging van de DF is gelijk aan die van de Quest in de zin dat die eenzijdig is (technisch zit het wel iets anders in elkaar). Echter je hebt veel minder ruimte in de wielkast waardoor achterband wisselen op de DF toch net even lastiger is in vergelijking met de Quest.
Daarom heb ik toch besloten tot een smalle 28mm achterband.
Nadat Ymte ruim 5 minuten bezig was om een 40mm achterband in de wielkast te proppen en er nog steeds meer dan 50% van die buitenband buiten de wielkast uitstak, leek mij een band van 28mm opeens extreem comfortabel
Dus als je te hard door de bocht gaat of speling op het lager hebt vreet je ook de wielkast op?
Afgelopen weekend een 1mm speling tussen lager en naaf opgevuld met Loctite 660. Had voor hetzelfde geld ook een nieuwe naaf kunnen kopen, maar had geen zin in spaken. Hoop wel dat die Loctite wat langer goed blijft
(07-Sep-2018, 12:08 AM)ZoefZoef schreef: Moet die quest toch een keer op zn kant leggen. Afgelopen week even de bandjes opgepomt en toen voelde ik dat er aardig wat zand/aarde/modder in de wielkast aanwezig was. Dus ik mag die wel een keertje schoonmaken.
Ben alleen bang dat als ik die band wil vervangen, ik enorm moet kloten. Ik krijg vrijwel nooit de buitenband er op zonder problemen. Als ik dan met de quest moet kloten, wordt ik daar echt niet blij van.
Gewoon goed leeg laten lopen, driekwartrond goed in de velg duwen en dan kun je hem er zo op / af doen. Zelfs met Marathon draadbanden.
Eventueel gebruik je nog van dat glijmiddel bij het omleggen; Schwalbe Easyfit
Valt allemaal wel mee met de moeilijkheid. Voorwielen Quest zijn denk ik moeilijker.