07-Sep-2018, 08:38 AM
(05-Sep-2018, 11:18 PM)ZoefZoef schreef: Hier moet ik ook een keertje naar kijken voor mn quest. Die vind ik ietwat tegenvallen qua snelheid eigenlijk en dat zou best weleens aan de banden kunnen liggen.
Voor liggen er schwalbe marathons op. Mogelijk marathon plus (weet ik zo 123 niet zeker). Achter ook marathon, mogelijk de Plus, de versie geschikt voor e-bikes.
Naar aanleiding van de pendeltest, overweeg ik over te stappen op Almotions en de F-lites/Gocycles.
Ben alleen wel benieuwd naar de lekbestendigheid daarvan en -een van de redenen dat ik ze nog niet heb gekocht- hoe makkelijk het is om de achterband te vervangen :/ Dat is allemaal nieuw voor mij bij een quest.
Sowieso zijn Gocycles veel soepeler dan de banden die je er nu op hebt liggen. Die wisselen is echt een fluitje van een cent. Achterband is altijd even kijken hoe het past. De ene Strada/Quest past een almotion zo in zonder problemen en de andere moet je minimaal iets van de band afschuren (met een schuurpapiertje) het blijft toch handwerk he. Wel de beste keuze achterband, ik heb na 20.000 km mn eerste lekke band ermee gehad, en nu ligt er weer een nieuwe op (omdat ik het lek niet kon vinden bij de eerste en er blijkbaar nog iets in zat, waarschijnlijk een super subtiel iets want de binnenband liep bij beide keren bijna niet leeg en was een echt inimini gaatje). Maar normaliter kan je er zo'n 40.000 km mee rijden en ik hoor ook niet dat ze vaak lek gaan of iets. Het profiel zat er namelijk nog gewoon op. Het is wel handig om de wielkast even uit te spoelen als je een nieuwe achterband erop gaat leggen, anders heb je kans dat er gelijk zand in de buitenband komt en dat wil je niet.