07-Sep-2018, 04:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-Sep-2018, 04:11 PM door ZoefZoef.)
(07-Sep-2018, 08:00 AM)Niels van der Wal schreef:Winterklaar maken, wat moet ik me daarbij voorstellen?(07-Sep-2018, 12:08 AM)ZoefZoef schreef: Moet die quest toch een keer op zn kant leggen. Afgelopen week even de bandjes opgepomt en toen voelde ik dat er aardig wat zand/aarde/modder in de wielkast aanwezig was. Dus ik mag die wel een keertje schoonmaken.
Schoonmaken van de wielkasten is simpel: de tuinslang er op zetten! Gebruik geen hogedrukspuit; je kan dan water in de lagers spuiten en dat gaat daar roesten.
En als je hem leeghaalt kun je de hele velomobiel schoonspuiten; maak hem alvast winterklaar.
Niels, waterrat, van der Wal
Is een leuke trouwens. Heb de quest nu 3.5 maand en nog geen idee hoe ik het ding de winter doorkrijg. Staat buiten gestald op straat en ik heb geen tuin of plaats waar ie overdekt kan/mag staan. Enkel bij hagel/storm zet ik m weleens ter overnachtinng in de parkeergarage van de supermarkt 200m verderop.
Nu wil ik m gewoon blijven rijden, maar ik heb geen idee hoe ik 'm moet stallen en wat ik moet doen voor de winter. Kan de gelcoat bijv. tegen sneeuw? Moet er een zeiltje over? Enz.
Wil m wel blijven rijden trouwens, zolang dat veilig is.