30-Jul-2024, 08:16 PM
(30-Jul-2024, 05:32 PM)Wim -de roetsende schreef: Heftig hoor. Ik merk dat er vaak automobilisten zijn die behoorlijk wat verkeersovertredingen gaan maken om mij erop te wijzen dat ik een (vermeende) verkeersovertreding zou hebben begaan.
Ben ik altijd behoorlijk verbaasd over.
1x ging de man toeteren (dat is verkeersovertreding 1), mij met zijn mobiel filmen tijdens het autorijden (dat is 2), deze man ging ook heel dicht naast mij rijden én door het raampje naar buiten schreeuwen en spugen (dat is 3) en als laatste probeerde hij mij klem te rijden (en dat is 4).
Wat had ik nou fout gedaan? Volgens hem had ik mijn hand niet uitgestoken.
Ik was met de vm en hij had dus niet mijn knipperlicht gezien, want hij wist niet dat dit ook bestond.
Uiteindelijk wees ik hem op al zijn echte verkeersovertredingen en toen kwam er zowaar een 'sorry' uit zijn mond.
Daar was ik nou weer stomverbaasd over
Daar erger ik me altijd zo aan, mensen die menen het recht te hebben jou te wijzen op je 'fouten' en daarbij soms het recht in eigen hand nemen en je gaan afsnijden/de berm in drukken etc. Op de speed peddelec had ik ook vaak zulke gevallen, die dan dachten dat ik op het fietspad moest rijden en me dus maar gewoon de berm in drukten. Het positieve daarvan is dat ik wel veel passiever ben gaan rijden en er altijd vanuit ga dat ze me niet zien/niet willen zien.