03-Aug-2024, 04:24 PM
(02-Aug-2024, 07:02 PM)Lopopodium schreef: Als je eenmaal een afstand gewend bent en regelmatig hebt gedaan, kan je deze ook prima uitvoerig verlengen. Maar wel met een dagje moeilijke benen. Maar dat wordt ook minder als je meer gewend bent.
Zelf heb ik vandaag 177 kilometer gefietst. Bijna de hele tocht de wind wat tegen, ook al was het maar kracht 1 of 2 ofzo. Niettemin ook de rest van de avond wel vermoeide benen, verwacht ik.
Ja als ik het wat vaker doe verwacht ik ook wel dat ik richting of over de 200 zou kunnen. Binnenkort heb ik ander werk waardoor de woonwerk afstand van 5 dagen 54km naar 3 dagen 22km gaat, dus dan ben ik wel van plan om vaker in de vrije tijd langere tochten te maken.
Moeie benen heb ik geen last van, vandaag een rondje van 50km gereden met de fietskar met twee kids er in (op het tempo van mn vrouw, dat scheelt wel). Maar wel last van mn knieën nu, sinds gister eigenlijk al. Ik vermoed dat mn trappers te dichtbij stonden, die heb ik namelijk dichterbij gezet vanwege een pijnlijke achillespees. Vanmorgen de trappers weer verder weg gezet en nu last van zowel mn achillespees als ook mn knieën.
Morgen maar een dagje rust houden, hopelijk is het dan weer over.