10-Aug-2024, 10:22 AM
(10-Aug-2024, 09:21 AM)Wim -de roetsende schreef: Gefeliciteerd. Geniet ervan. Nu de conditie rustig gaan opbouwen zonder het lijf te slopen.
Van 36,2 km/u gemiddeld kijk ik zeker wel op. Of bedoel je toch de kruissnelheid?
Mijn hemel wat is er dan met die oude Quest aan de hand, als je daar maar 25km/u mee haalt.
Zo groot is het verschil tussen 2 vm-en niet.
Is deze oranje of toch rood?
Het lijkt me een combinatie van factoren. Ten eerste is mijn rit constant rechtdoor van Velo-cars naar huis. Ik moet erg weinig stoppen. Al was de heen rit met de "glasbak" aan 22km/h gemiddeld.
Nog een factor lijkt me inderdaad dat er iets is met de aandrijving/ketting. Ik voelde de schakels van de ketting in de pedalen. Dat lijkt me ook al de bedoeling niet. Bij de Bülk is trappen "zacht als boter" of zoiets. Lijkt me ook hoe het aan zou moeten voelen.
Nog een factor lijkt me eerder psychologisch. Omdat hij toch zo traag ging, had ik ook geen zin om er vol voor te gaan. Ik heb me ook wat ingehouden om in te terug rit, de Bülk zijn (en mijn) potentieel te testen.
Nog een factor en ook niet te vergeten: mijn hartslag. Die lag wel veel hoger dan in de heen rit. De garmin gaf zelfs aan dat hij de maximale hartslag naar 187 had bijgesteld .
En natuurlijk de stroomlijn. Dat doet ook enorm veel op hogere snelheden.
Maar ik merkte dus echt wel dat ik zonder het door te hebben, veel sneller reed dan met beide Questen. Ben echt benieuwd naar volgende week als ik hem op mijn woon-werk rit kan testen.
Er blijft me zeker het gevoel hangen dat er in die Quest echt iets niet juist is. Acceleratie en klimmen kan ik snappen. Ook tikkeltje trager door die tussenas. Maar een enkele racefietser (geen peloton) met erg veel moeite in kunnen halen, dan lijkt er iets anders te spelen.