Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lang op een wielerpiste toertjes draaien.
#8
Ik heb een heel klein beetje ervaring op kleine baantjes. Keulen, Alkmaar Sloten. Volgens mij allemaal redelijk korte banen, (ca 250 meter) iets korter als de ongeveer 380 meter van het baantje waar jij wil gaan rijden.
Die korte banen hebben allemaal een erg extreme hellingshoek in de bochten, ca 45 graden. Rijd je daar langzamer als 30 km/h val je vanzelf naar beneden. Op de foto's oogt op die baan in Hulshout een stukje minder extreem.

Baantubes worden echt extreem opgepompt, maar dat is dan voor een houten binnenbaan. Denk aan 15 bar ofzo. Ik zou even een rondje rijden. Zes bar is voor mij ook wel het minimum, daaronder loopt het snel moeizamer. Omdat het waarschijnlijk redelijk mooi vlak asfalt is kan 7 bar ook wel.

Hulshorst ziet eruit als asfalt. Waarschijnlijk mooi asfalt. Alkmaar had toen bijvoorbeeld een nogal hobbelende betonbaan. Niet fijn. De laatste keer in Sloten op de binnenbaan was het nogal koud, ik was niet warm gereden en werd er knap duizelig van. Mijn vrouw was wat verbaasd dat ik die baan eng vond. Tot ze even boven in de bocht naar beneden was gaan kijken.

Met de Velomobiel op de baan kan wel, maar verwacht er geen wonderen van, omdat de G krachten ook nogal meegaan spelen. Denk ook aan de etiquette, binnendoor inhalen is niet netjes. Remmen op de baan is ook niet netjes, uitrollen en dan naar beneden, naar het midden, weg. Als je duizelig wordt een rondje de andere kant op, ook niet doen. Mochten de bochten toch meer hellen als de foto's laten zien wees daar dan voorzichtig mee. Als ze weinig hellen, bouw je snelheid dan voorzichtig op, want ergens is er een punt dat je er mogelijk uit vliegt. Mogelijk ergens bij 55-60 km/h al.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Lang op een wielerpiste toertjes draaien. - door Jeroen S - 27-Aug-2024, 09:56 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 22 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Tussendoor zal ik hi...Hoekie — 09:16 AM
Medeliggers onderweg
Over anderhalf uur h...Wim -de roetsende — 07:43 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat mijn hurrica...Wim -de roetsende — 07:41 AM
Nog wat kleine annoyances met de Bülk
De remmen schokk...Wim -de roetsende — 07:37 AM
Buelk racing hood en warm weer
Bochten rijden in ee...Arend-Jan — 07:20 AM
Hoe bewaren jullie jullie racekappen?
De lange racekap van...Arend-Jan — 07:10 AM
Nog wat kleine annoyances met de Bülk
Dat een remtrommel '...Arend-Jan — 07:01 AM
Stoel Quest perforeren: hoeveel? Hoe gr...
Ik heb dat bij mijn ...Arend-Jan — 06:54 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat mijn hurricane...Boyd Maduro — 01:52 AM
Fietser.be interview
Bedankt voor het del...Hoekie — 11:19 PM
Slechtste weg om te fietsen die je bent...
Mijn nieuwste aanwin...Lopopodium — 11:06 PM
QV 209 is eindelijk geland
Mooie fiets idd.  ...Hoekie — 10:53 PM
Medeliggers onderweg
In een tocht van 202...Lopopodium — 10:50 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag bij Herbai...Roepers — 09:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
...mijn QV weer thui...Atrike — 08:27 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag bij Kampen...Atrike — 08:23 PM
Medeliggers onderweg
Vanmorgen net ten no...Fietsbennie — 07:28 PM