09-Sep-2024, 10:25 PM
(09-Sep-2024, 11:52 AM)Geboelders schreef:(09-Sep-2024, 12:08 AM)Boyd Maduro schreef: Omdat ik net bij het vervangen van mijn schoenplaatjes (of in ieder geval een poging tot) één van de moertjes in de schoen kapot gedraaid heb en nu het oude plaatje niet van mijn schoen af wil.
Die ellende klinkt bekend. Er zijn tools om dolgedraaide boutjes los te krijgen. Helaas gebruik ik die te weinig om er handig mee te zijn. Mijn praktijk is subtiel uitboren, maar wat is subtiel? Als je alleen de kop weet te slopen is er een kans dat je het restant loskrijgt met een tang. De meeste schoenen hebben twee sets schroefgaatjes (spd). Afhankelijk van de positie kun je er mee wegkomen als de andere twee gebruikt.
Gé
(09-Sep-2024, 12:08 PM)365cycle schreef: Dremel het plaatje onder de bout door, en het oude plaatje ook.
Dan kan je dat alvast weg halen en heb je ruimte genoeg om er bijvoorbeeld een flinke griptang op te zetten.
Mhè, schoenen waren al flink op leeftijd en begonnen langzamerhand ook aan vervanging toe te zijn. Dus ben na werk langs velodroom in Roden gereden en heb nu hele mooie nieuwe schoenen??
(Zelfs als ik de oude plaatjes eraf zou krijgen dan is het voorste gat niet meer te gebruiken en zit het nieuwe plaatje al meteen niet goed vast.(Look)