11-Sep-2024, 07:59 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Sep-2024, 08:02 AM door Jeroen S.)
Ik heb ook een kleine sortering opgebouwd. Een setje gewone simpele fietshandschoenen, meer voor de veiligheid bij vallen. Maar die geven ook wat warmte. Twee setjes van die halve gebreide. Die vind ik ook fijn omdat je vingers beschikbaar blijven, en ze zijn net iets minder warm, maar toch lekker als het in de ochtend wat frisser is. Dan heb ik nog een setje gebreide volledige met een voering. Maar die zijn erg los gebreid, dus bij regen, sneeuw niet ideaal, ook wind gaat er goed door heen. Dan nog een setje iets dikkere fleece handschoenen. Die fleece is erg dicht, en tamelijk waterdicht. Dat zijn de warmste die ik momenteel heb. Ik had ook nog een stel gevoerde met een dikkere stof erom, maar die was op de vingertop rechts helemaal op. Dun gesleten.
Ooit eens bij Oma op zolder een setje van die leren motorhandschoenen gevonden, jaren 50 model. Wanten. Dat werkte ook wel, maar zag er niet uit. Ze waren ook wel erg groot, zwaar en stug, met een paar manchetten tot ver over de onderarm. Liggen geloof ik nog bij mijn ouders. Schakelen kon daarmee niet makkelijk, was te stug en lomp.
Mogelijk dat ik ooit nog eens bij de dump een stel legerwanten haal. Goretex buitenkant en dik gevoerd. Kosten bijna niks. Alleen in camokleur. https://total-survival.com/nl/Winterhandschoenen ( dump en nieuw door elkaar) Kon ook wel eens iets te veel van het goede zijn.
Maar met de velomobiel gebruik ik maar weinig de open fiets als het echt koud is.
Ooit eens bij Oma op zolder een setje van die leren motorhandschoenen gevonden, jaren 50 model. Wanten. Dat werkte ook wel, maar zag er niet uit. Ze waren ook wel erg groot, zwaar en stug, met een paar manchetten tot ver over de onderarm. Liggen geloof ik nog bij mijn ouders. Schakelen kon daarmee niet makkelijk, was te stug en lomp.
Mogelijk dat ik ooit nog eens bij de dump een stel legerwanten haal. Goretex buitenkant en dik gevoerd. Kosten bijna niks. Alleen in camokleur. https://total-survival.com/nl/Winterhandschoenen ( dump en nieuw door elkaar) Kon ook wel eens iets te veel van het goede zijn.
Maar met de velomobiel gebruik ik maar weinig de open fiets als het echt koud is.