11-Sep-2024, 01:57 PM
Laat ik het eens over een andere boeg gooien.
Ik zou zelf deze inhaalactie gedaan kunnen hebben. Wat we niet zien is de blik vanuit de rijder. De camera zit een flink stuk links, waardoor het niet duidelijk is hoever je rechts langs de auto kan kijken. Als ik al enigzins opgefokt ben vanwege verkeer dat me onterecht hinderde en ik lokaal bekend zou zijn, ik weet dus dat die weg er is. En ik zou langs de auto de weg al langere tijd kunnen zien, waardoor ik tot de conclusie kom dat de kruising vrij is, dan zou ik mij er niet over verbazen dat ik deze actie zou uithalen.
Let wel: ik praat daarmee de actie niet goed. Inhalen op een kruising is wettelijk verboden en dit zou je dus nooit mogen doen. Maar ik kan me best voorstellen dat ik dit "reflexmatig" zou doen. En dan zou ik ook achteraf toegeven dat het niet de juiste actie was.
Het punt dat ik wil maken is dat er nu wel makkelijk een oordeel gegeven wordt vanuit de luie stoel met een filmpje dat je tien keer kunt afspelen.
Ik zou zelf deze inhaalactie gedaan kunnen hebben. Wat we niet zien is de blik vanuit de rijder. De camera zit een flink stuk links, waardoor het niet duidelijk is hoever je rechts langs de auto kan kijken. Als ik al enigzins opgefokt ben vanwege verkeer dat me onterecht hinderde en ik lokaal bekend zou zijn, ik weet dus dat die weg er is. En ik zou langs de auto de weg al langere tijd kunnen zien, waardoor ik tot de conclusie kom dat de kruising vrij is, dan zou ik mij er niet over verbazen dat ik deze actie zou uithalen.
Let wel: ik praat daarmee de actie niet goed. Inhalen op een kruising is wettelijk verboden en dit zou je dus nooit mogen doen. Maar ik kan me best voorstellen dat ik dit "reflexmatig" zou doen. En dan zou ik ook achteraf toegeven dat het niet de juiste actie was.
Het punt dat ik wil maken is dat er nu wel makkelijk een oordeel gegeven wordt vanuit de luie stoel met een filmpje dat je tien keer kunt afspelen.