21-Oct-2018, 06:29 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Oct-2018, 06:31 PM door Lopopodium.)
(20-Oct-2018, 07:40 PM)Lopopodium schreef: Gennip
Gennep is het trouwens... Was vergeten te vertellen over het treintje in Gennep:
Die zag ik daar ineens staan. Nog niet eerder gezien, hoewel ik op een meter of 100 afstand er wel eens een paar keer eerder langsgefietst ben. Vond het mooi zo'n oude trein eens rustig van dichtbij te kunnen bekijken. Hij staat op de plek waar tot de tweede wereldoorlog het spoor en treinstation van Gennep stond. Altijd leuk, dit soort dingen.
Vandaag een tocht van Didam via Doornenburg, Valburg, Nijmegen, Millingen en Emmerich, in 117 kilometer. Hoewel ik een handfietser niet direct zie als een ligfietser (anderen hier zullen daar een andere mening over hebben...), zal ik het uit goede wil toch even vermelden. Dit was wel een opvallende handfietser, vond ik. Bij de meesten liggen de benen (indien aanwezig) naar voren. Maar deze mijnheer zat op z'n knieën, de houding die je hebt als je op de grond de onkruid tussen je tegels aan het wurmen bent. De benen waren dus na achteren gericht. Had ik nog niet eerder gezien. Leek mij voor de rug niet zo fijn, maar dat zie ik wellicht verkeerd.
Op de terugweg tussen Nijmegen en Millingen heb ik op de dijk drie auto's moeten inhalen. Gek genoeg waren het alle drie Duitsers. Je zou denken dat die Duitsers wel weten wat doorrijden is. Of in ieder geval niet zachter dan mijn kruissnelheid van 28 km/uur (wat niet belachelijk hard is) op dat moment weten aan te houden op een dijk waar je makkelijk 60 zou kunnen.