07-Oct-2024, 07:47 AM
Continental heeft speciale winterbanden voor de fiets, maar op die ook op de CHR passen weet ik niet. Het is volgens mij meer een brede Hollandse fiets maat.
Echt vermijden bij kou en nattigheid moet je bij koude de Speed Contacts. Die hebben dan echt veel minder grip, bij nattigheid is de grip minimaal, zeker in vergelijking met b.v. een Contact Urban. Toen ik nog met twee wielers de winter doorreed had ik geen speciale winterbanden. Ook de gewone basic GP doet het dan prima. Wel wissel ik nog wel eens naar iets bredere banden, met wat profiel. Panaracer Pasela achter op de Velomobiel. Of een Voyager Hyper op de hoge. Daar heb ik voor ook een 1,25 Pasela op gehad, toen ie nog 26 voor had. Werkte ook, tot 5,5 bar soepel, bij 6 bar ineens keihard. Ik rijd veel in agrarisch gebied. Eerst de mais, dan de bieten, dan de akkers opnieuw inzaaien. De vette klei blijft soms lang liggen.
Ook met Kojaks heb ik wel de winter door gereden. Ging ook goed. In de VM gaat er achter een Michelin Wildrunner op, ook slick maar redelijke grip en de extra dikte vind ik wel fijn. In de winter is de afweging iets langzamer maar wel meer lekbescherming vs snel maar duidelijk kwetsbaarder wel een afweging voor mij. Meestal zit dan alles tegelijk tegen, koud, regen, wind. De GP 5000 zou bij mij wel in de categorie kwetsbaar vallen, gezien de hoeveelheid grind en modder met steentjes op de weg.
Echt vermijden bij kou en nattigheid moet je bij koude de Speed Contacts. Die hebben dan echt veel minder grip, bij nattigheid is de grip minimaal, zeker in vergelijking met b.v. een Contact Urban. Toen ik nog met twee wielers de winter doorreed had ik geen speciale winterbanden. Ook de gewone basic GP doet het dan prima. Wel wissel ik nog wel eens naar iets bredere banden, met wat profiel. Panaracer Pasela achter op de Velomobiel. Of een Voyager Hyper op de hoge. Daar heb ik voor ook een 1,25 Pasela op gehad, toen ie nog 26 voor had. Werkte ook, tot 5,5 bar soepel, bij 6 bar ineens keihard. Ik rijd veel in agrarisch gebied. Eerst de mais, dan de bieten, dan de akkers opnieuw inzaaien. De vette klei blijft soms lang liggen.
Ook met Kojaks heb ik wel de winter door gereden. Ging ook goed. In de VM gaat er achter een Michelin Wildrunner op, ook slick maar redelijke grip en de extra dikte vind ik wel fijn. In de winter is de afweging iets langzamer maar wel meer lekbescherming vs snel maar duidelijk kwetsbaarder wel een afweging voor mij. Meestal zit dan alles tegelijk tegen, koud, regen, wind. De GP 5000 zou bij mij wel in de categorie kwetsbaar vallen, gezien de hoeveelheid grind en modder met steentjes op de weg.