27-Oct-2018, 11:16 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Oct-2018, 11:17 PM door Wim -de roetsende.)
(27-Oct-2018, 10:50 PM)Roepers schreef: Je bent bijna 2 maanden verder (optimistisch gerekend). Dat betekent nog ruim een maand op je handbike. Wel knap dat je zgemakkelijk overgeschakeld bent, of had je door je roeifiets al wat voorbereiding gehad voor deze vorm van fietsen?
Ik hoop over een maand wel weer te kunnen fietsen, maar ik weet niet of ik dan al weer mijn woon-werk-verkeer kan fietsen.
Misschien blijf ik dus nog iets langer van de Handbike genieten. Stiekem denk ik trouwens dat ik deze Handbike niet zo snel weer ga verkopen. Ik vind het echt een hele fijne manier van bewegen. Het is eigenlijk een hele mooie aanvulling op de Ligfiets en de Roeifiets.
Door het roeifietsen beschikte ik waarschijnlijk al wel over iets meer armpower dan de gemiddelde ligfietser. Dat is nu nog wel iets meer geworden. Het voortbewegen op armkracht is echter simpelweg heel zwaar. Ieder ienemienie heuveltje voelt opeens als een Posbank-beklimming. Versnellen kost ook erg veel kracht.
Met nog meer respect kijk ik dan ook naar iedereen die zich op deze manier voortbeweegt.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler