12-Oct-2024, 10:19 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Oct-2024, 02:50 AM door ZoefZoef.)
@Hardloper,
Jouw roeifiets is origineel zo geleverd en de meest moderne uitvoering van de 222 revolver. Zelfs iets luxer dan de meeste 222 revolvers door de schijfremmen.
-gele dyneema aandrijfkabel.
-kunstof snek (zwart)
@TimSch
Deze fiets is zn leven begonnen als 222 CVT:
-stalen aandrijfkabel
-alumininium snek
De fiets van @TimsSch is een behoorlijk oud exemplaar. Ik gok al snel rond de 20 jaar oud inmiddels die zn leven dus is begonnen als CVT. Dat zie je aan de grote aluminium snek in het achterwiel, maar ook aan de stalen aandrijfkabel die ie nog steeds heeft. Daarnaast zie je op de achtervork nog een klein 'uitsteeksel', een aanwijzing dat het een exemplaar is uit de eerdere serie frames van de 222, maar ook de nog aluminium boegrollen voorop de boegspriet verraden dat het al een gedateerde roeifiets is. Het schakelding waarmee je schakelt in is ook anders op dit oudere model en is geintegreerd de remhandel, terwijl dit op de latere versies van 222 Revolver een apart schakelarmpje is.
Ooit, voor ombouw naar een revolver, zag de fiets van TimSch er waarschijnlijk zo uit: https://rowingbike.com/posts/model/thys-222-cvt/
Vraag me af waarom de roets van TimSch trouwen gaten heeft aan de voorzijde van de boegspriet. Heeft daar ooit verlichting op accu gezeten?
Ik ben ooit begonnen op een gebruikte naar revolver omgebouwde CVT. Vergelijkbaar met de roets van TimSch. Daarna kocht ik een gebruikte originele revolver met flinke slijtage op de boegspriet, een net wat fraaier exemplaar met spatbordjes en daarna eentje met schijfremmen en SON naaf die op zn beurt werd vervangen nadat ik in mn eigen stadje een Thys 209 kon overnemen nadat mij ter ore kwam dat deze evt. te koop zou zijn. Mn eerste roets kocht ik 8,5 jaar terug. De eerste thys 209 volgde 2-3 jaar later pas toen ik er eentje gebruikt kon overnemen en daar heb ik 4 jaar op gereden tot ik besloot 'm te verkopen omdat ik uitzicht had op een netter exemplaar. Welke niet doorging overigens.. maar ik had reeds een fonkelnieuwe 222 revolver achter de hand in nieuwstaat en met schijfremmen en toen reed ik er een stuk minder mee dan nu. Daar baalde ik achteraf wel van, maar het i weer goedgekomen met de aanschaf van mijn huidige 209 die pas weggaat als ik het meest recente model ervan heb weten aan te schaffen. Tenzij er iemand echt de hoofdprijs ervoor neerlegt, maar dan heb je het wel over echt meer dan de nieuwprijs.
Jouw roeifiets is origineel zo geleverd en de meest moderne uitvoering van de 222 revolver. Zelfs iets luxer dan de meeste 222 revolvers door de schijfremmen.
-gele dyneema aandrijfkabel.
-kunstof snek (zwart)
@TimSch
Deze fiets is zn leven begonnen als 222 CVT:
-stalen aandrijfkabel
-alumininium snek
De fiets van @TimsSch is een behoorlijk oud exemplaar. Ik gok al snel rond de 20 jaar oud inmiddels die zn leven dus is begonnen als CVT. Dat zie je aan de grote aluminium snek in het achterwiel, maar ook aan de stalen aandrijfkabel die ie nog steeds heeft. Daarnaast zie je op de achtervork nog een klein 'uitsteeksel', een aanwijzing dat het een exemplaar is uit de eerdere serie frames van de 222, maar ook de nog aluminium boegrollen voorop de boegspriet verraden dat het al een gedateerde roeifiets is. Het schakelding waarmee je schakelt in is ook anders op dit oudere model en is geintegreerd de remhandel, terwijl dit op de latere versies van 222 Revolver een apart schakelarmpje is.
Ooit, voor ombouw naar een revolver, zag de fiets van TimSch er waarschijnlijk zo uit: https://rowingbike.com/posts/model/thys-222-cvt/
Vraag me af waarom de roets van TimSch trouwen gaten heeft aan de voorzijde van de boegspriet. Heeft daar ooit verlichting op accu gezeten?
Ik ben ooit begonnen op een gebruikte naar revolver omgebouwde CVT. Vergelijkbaar met de roets van TimSch. Daarna kocht ik een gebruikte originele revolver met flinke slijtage op de boegspriet, een net wat fraaier exemplaar met spatbordjes en daarna eentje met schijfremmen en SON naaf die op zn beurt werd vervangen nadat ik in mn eigen stadje een Thys 209 kon overnemen nadat mij ter ore kwam dat deze evt. te koop zou zijn. Mn eerste roets kocht ik 8,5 jaar terug. De eerste thys 209 volgde 2-3 jaar later pas toen ik er eentje gebruikt kon overnemen en daar heb ik 4 jaar op gereden tot ik besloot 'm te verkopen omdat ik uitzicht had op een netter exemplaar. Welke niet doorging overigens.. maar ik had reeds een fonkelnieuwe 222 revolver achter de hand in nieuwstaat en met schijfremmen en toen reed ik er een stuk minder mee dan nu. Daar baalde ik achteraf wel van, maar het i weer goedgekomen met de aanschaf van mijn huidige 209 die pas weggaat als ik het meest recente model ervan heb weten aan te schaffen. Tenzij er iemand echt de hoofdprijs ervoor neerlegt, maar dan heb je het wel over echt meer dan de nieuwprijs.