03-Nov-2018, 06:57 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Nov-2018, 07:01 PM door Lopopodium.)
(22-Oct-2018, 08:43 AM)Fietsbennie schreef: Dan kennen jullie deze jongen ook wel in Stadtlohn.
Ik ben er 2 keer geweest, allebei de keren museum dicht.
Zoals je ziet was ik toen niet met de ligfiets.
Ik was er toevallig vandaag! Deze locomotief is toch iets minder indrukwekkend dan die in Gennep.
Bracht mijn fietsje voor z'n jaarlijkse onderhoudsbeurt bij ACE in Winterswijk. Dure middag, want ik had twee nieuwe buitenbanden nodig, nieuwe ketting, nieuwe remblokjes, en daarnaast was er nog tijd nodig om versnellingen en remmen goed af te stellen de spaken wat aan te draaien om een lichte slag uit het wiel te halen, en om speling in het balhoofd weer even weg te werken. Alles bij elkaar een aardige prijs, maar voor grotemensenspeelgoed welbesteed geld.
Daarna een stukje wind tegen richting Stadlohn gefietst, en toevallig bij bovengenoemd museum uitgekomen toen ik eenmaal het centrum voorbij was rechtsaf sloeg om richting het zuiden te gaan. Bij Dinxperlo zag ik de enige ligfiets (uitgezonderd bij ACE) van de dag, een driewieler (alweer...). Van een Duitser, gezien het Duitse vlaggetje. Begreep van Martijn bij ACE dat ze niet zoveel meer ligfietsen met twee wielen langs zien komen in de winkel. Hoorde ook dat ze bij Nazca aan het afbouwen waren. Dus op termijn bestaat deze fabrikant straks dus misschien niet meer.
Al met al een tocht van 100 kilometer gefietst. Het laatste uur was wel erg koud, de zon was al onder aan het gaan en ik was net aan voor het donker weer in Didam.