24-Oct-2024, 11:28 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Oct-2024, 11:29 AM door martinus.)
Tis een M5 CMPCT en het voorwiel is niet origineel,zoek dus nog een 16" wiel van M5.
Heb de stand (te steil) van het zitje moeten veranderen om goed te kunnen zitten,vandaar ben 'k benieuwd hoe de oorspronkelijke configuratie rijdt.
De andere heeft een diy verhoogde voorvork(zo gekocht) om de trappers vrij te houden van kontakt met het 406-voorwiel en dito steile zithouding,dus daar moet ik nog mee spelen om dat goed te krijgen.
Ook interessant is het feit dat M5 toendertijd de vernieuwde CMPCT voorzien heeft van 3 bouten bij de neuspijp daar de oude bevestiging niet afdoende bleek te zijn,heeft daar iemand ervaring mee?
Ik ben nu op zoek naar 'n 42mm buis met binnenmaat 40 om daar een soort van opvul-manchette te maken die ertussen geschoven kan worden waardoor de voorkant van de fiets niet in 1 keer kan omklappen.
Op asfalt zal het stevig genoeg zijn maar ik rij veel op ongelijk terrein,vandaar de bedachte voorzorgsmaatregelen.
Mocht iemand commentaar hebben,goed idee of wat dan ook..graag.
Heb de stand (te steil) van het zitje moeten veranderen om goed te kunnen zitten,vandaar ben 'k benieuwd hoe de oorspronkelijke configuratie rijdt.
De andere heeft een diy verhoogde voorvork(zo gekocht) om de trappers vrij te houden van kontakt met het 406-voorwiel en dito steile zithouding,dus daar moet ik nog mee spelen om dat goed te krijgen.
Ook interessant is het feit dat M5 toendertijd de vernieuwde CMPCT voorzien heeft van 3 bouten bij de neuspijp daar de oude bevestiging niet afdoende bleek te zijn,heeft daar iemand ervaring mee?
Ik ben nu op zoek naar 'n 42mm buis met binnenmaat 40 om daar een soort van opvul-manchette te maken die ertussen geschoven kan worden waardoor de voorkant van de fiets niet in 1 keer kan omklappen.
Op asfalt zal het stevig genoeg zijn maar ik rij veel op ongelijk terrein,vandaar de bedachte voorzorgsmaatregelen.
Mocht iemand commentaar hebben,goed idee of wat dan ook..graag.