25-Oct-2024, 04:11 PM
(24-Oct-2024, 10:32 AM)bucovaina schreef: ......ik begon last van mijn achillespees te krijgen.
Neem je tijd, ik heb helaas een ruime ervaring met achillespezen: ze herstellen traag. Ik heb zelf nooit baat gehad bij fysiotherapie en oefeningen: heb alles geprobeerd, volgens instructie, langdurig. Ook ijzen hielp me niet, en ook een injectie met corticosteroïden hielp mij niet. Wat wel hielp: rust. De zaak ontlasten. Kortere afstanden lopen/fietsen, in een lager tempo, met een lichter verzet. En dan maar lekker zwemmen om mijn energie kwijt te kunnen. Dit is mijn persoonlijke ervaring, misschien dat jij wél baat hebt bij de bekende oefeningen en aanwijzingen. Maar neem vooral je tijd, de zaak gaan "forceren" leidt tot niets.
Die fout heb ik vaak genoeg gemaakt, dat je denkt: ik train wel even "door de pijn heen". Zo hoopte ik onlangs (ik ben zelf een zeer trage leerling) nog mee te doen met een hardloop-festijn, ondanks een zweepslag in de rechterkuit 5 weken eerder. Dat ging dus niet: ik moest mijn loopje al na 2,5 kilometer afbreken en naar huis strompelen. Ik heb met die actie geen tijd gewonnen, maar verloren. Dus neem je tijd! Beterschap.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead