13-Nov-2018, 09:43 AM
Ik ben blij dat mijn Canon Eos 300 camera het toch lijkt te doen. Ik heb zaterdag op de ligfiets een tweede analoge camera opgehaald uit Haren. Het stond op Marktplaats voor een luttel bedrag. Ondanks de weersvoorspelling viel het toch mee met de regen en had ik na thuiskomst toch weer 60 km gereden op mijn Sinner Record met Streamer. Dat maakte mij blij, maar de batterijen leken leeg te zijn. Of was de camera stuk, dat kon ook. Een meting had laten zien dat de batterijen wel degelijk spanning afgaven. Dat temperde mijn blijdschap enigszins. Het type was in het dorp hier niet verkrijgen, dus heb ik ze maar via internet besteld. Na aankomst gisteren weigerde de camera aanvankelijk, maar na wat doorzetten ging hij ineens aan en draaide de hele filmrol uit (Dat doen die camera's van zo'n 20 jaar geleden, ze draaien de film eruit en elke stuk belichte film gaat het rolletje in na het nemen van de foto. Mocht om wat voor reden de kast opengaan dan zijn de belichte delen beschermd). Dus toch succes. Nu nog kijken hij goede foto's maakt. Ik heb er een Ilford Zwart/wit film ingedaan. Dat heb ik nog nooit gedaan, zwart-wit foto's gemaakt. Ik ben benieuwd. Gisteren overigens geen foto's gemaakt. Het licht was te beroerd. Misschien vandaag.
Ik heb dus nu 2 analoge camera's de Canon Eos 3000 voor kleurenfotografie en de Canon Eos 300 voor zwart-wit.
Groet,
Marco
Ik heb dus nu 2 analoge camera's de Canon Eos 3000 voor kleurenfotografie en de Canon Eos 300 voor zwart-wit.
Groet,
Marco