Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoofdsteun, verschil tussen open en dichte fietsen.
(23-Oct-2024, 09:16 PM)datakneder schreef: In mijn oude fiets had ik een eigen stoeltje gebouwd met daarop een beugel met een hoofdsteun. In de nieuwe fiets is de smurfenmuts gesloten en zou er dus een hoofdsteun op de muts moeten komen. Daar is bij mij niet veel ruimte, en met alles wat ik nu geprobeerd heb voelen de trillingen van het wegdek veel meer in mijn hoofd.

Ik heb vroeger bij open ligger en Quest/Mango een neksteun geprefereerd boven hoofdsteunen, zeker in combi met een helm. Maar in Milan en Bulk rij ik zonder helm en bevalt een zachte volledige hoofdsteun die doorloopt tot in de nek het beste.

(24-Oct-2024, 08:10 AM)Jeroen S schreef: Dat is heel erg zacht en dempt dus nog wel wat. bij mij gaat het nogal kriebelen, zeker bij warm zweterig weer. Als ik er echt wat tegen steun, voel ik de trillingen veel beter dan bij gewoon liggen.  Was eigenlijk alleen bij zeer goed asfalt bruikbaar voor mij. Ik heb hem eraf gehaald. Zit toch maar met klitteband.

Ik zou dus eens wat experimenteren met de positie waar het steuntje zit. Hard en zacht materiaal maakt ook wat uit. Ik heb ook al regelmatig naar die met zeemleer ingepakte sponsjes zitten kijken. Ooit eens een steuntje gezien van iemand die zo'n ding zwart gemaakt had.

Het standaard noppenschuim van de Milan/Bulk is mij zacht genoeg, maar er bleven steeds meer grijze haren in steken. Geen gezicht. In de bouwmarkt viel mijn oog op een washandschoen van merinowol. Om auto's mee te wassen eigenlijk. Het is heerlijk zacht en mijn idee was dat ik eventueel op zou kunnen vullen met zacht materiaal binnenin totdat het me precies past. Maar dat bleek niet nodig, de dikte is precies goed. Ik heb er velcro op vast genaaid en voila, het is een heerlijk zachte hoofdsteun waar geen haar in blijft steken.
Antwoord }

Berichten in dit topic
RE: Hoofdsteun, verschil tussen open en dichte fietsen. - door twilwel - 8 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt...365cycle — 01:46 AM
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM