03-Nov-2024, 12:13 AM
Waarschijnlijk geeft je achterband het dan een keer plotseling op. Boem. Houdt dat wel in de gaten.
De versie met Alu achterbrug heeft een instelmogelijkheid bij de bevestiging van de achterbrug, waar je de boel wat mee kunt stellen. De ene kan omhoog en omlaag, de andere van voor naar achteren. Daar kun je iets de achterbrug mee verstellen, en daarmee de positie van het wiel beinvloeden. Een heel klein beetje maakt 40 cm verderop bij de as al een boel. Het wiel kan vertikaal en horizontaal scheef staan, of allebei een beetje. De achterbrug is ook een beetje flexibel, hij verbuigt de achterbrug als je door de bocht gaat. Daarom wordt het erger in de bocht. Zeker met een dikke (50mm of meer) achterband wordt het wat krap. Onbelast als je omhoog kijkt in de kast is er niks aan de hand. Met alle mogelijke belasting en beweging in as, body zijn die 8 of 10mm die er onbelast over is, snel weg.
De wielkast van de Quest is niet helemaal symetrisch, wat de boel ook vertekend.
Een smaller bandje kan een oplossing zijn. Een andere oplossing is dat het wiel toch wat verder de andere kant op moet, dus wat naar links. Het kan helpen om het wiel met een lang recht latje, stuk aluminium op 2 plekken op de velg even optisch wat te verlengen. Dat kan helpen bij het opsporen van een eventuele afwijking.
De versie met Alu achterbrug heeft een instelmogelijkheid bij de bevestiging van de achterbrug, waar je de boel wat mee kunt stellen. De ene kan omhoog en omlaag, de andere van voor naar achteren. Daar kun je iets de achterbrug mee verstellen, en daarmee de positie van het wiel beinvloeden. Een heel klein beetje maakt 40 cm verderop bij de as al een boel. Het wiel kan vertikaal en horizontaal scheef staan, of allebei een beetje. De achterbrug is ook een beetje flexibel, hij verbuigt de achterbrug als je door de bocht gaat. Daarom wordt het erger in de bocht. Zeker met een dikke (50mm of meer) achterband wordt het wat krap. Onbelast als je omhoog kijkt in de kast is er niks aan de hand. Met alle mogelijke belasting en beweging in as, body zijn die 8 of 10mm die er onbelast over is, snel weg.
De wielkast van de Quest is niet helemaal symetrisch, wat de boel ook vertekend.
Een smaller bandje kan een oplossing zijn. Een andere oplossing is dat het wiel toch wat verder de andere kant op moet, dus wat naar links. Het kan helpen om het wiel met een lang recht latje, stuk aluminium op 2 plekken op de velg even optisch wat te verlengen. Dat kan helpen bij het opsporen van een eventuele afwijking.