03-Nov-2024, 04:29 PM
(02-Nov-2024, 02:14 PM)tiemen schreef: Het is trouwens stuitend te zien dat mensen hun kinderen met de auto naar school brengen die nauwelijks 1 km van school wonen.
In de volgende nieuwsbrief komt bij ons het verzoek te staan om de kinderen met de fiets naar school te brengen.
Vorig jaar hebben we met een andere school van gebouw geruild 400 meter verderop en het valt ons op dat nu veel meer ouders hun kind(eren) met de auto brengen
Er zijn ook ouders die 10 of 12 km moeten rijden, daar heb ik wel iets begrip voor. Niet veel, maar wel een beetje.
Nou 'lach' ik altijd alle ouders uit die dus zo'n klein rot-stukje met de auto komen. Vertelde er laatst een kind aan mij dat sinds ik zijn vader had uitgelegd dat zo'n klein stukje fietsen toch gemakkelijk kan, ze nu veel vaker met de fiets gaan. Meerdere kinderen in mijn klas geven sowieso aan dat zij en hun ouders ook meer zijn gaan fietsen sinds ze bij mij in de klas zitten.
Voorleven werkt nog altijd het beste.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler