7 uren geleden
Die drie cijfertjes zijn 559, 584, 622 zijn de velgdiameter in millimeters in het velgbed, dus waar de staaldraad in de band tegenaan ligt. Voor de band houd ik aan dat ie rond is. Dat klopt niet 100% maar wel redelijk. Dus als je de velgdiameter plus 2x de bandbreedte(= ongeveer de hoogte) neemt kun je redelijk vergelijken. Dat klopt niet op millimeter niveau, eerder op een halve centimeter. Maar goed je hebt ook nog de onbekende veerweg die je ook mee moet rekenen. Namelijk of de band bij inveren de wielkast raakt.
559+74=633 mm 74=2x 37mm van de Michelin Wildrunner wat ik ook een fijn en vlot bandje vindt.
584+58=640 mm 58=2x28mm van de Gp 5000, die nog sneller zou moeten zijn.
Dat scheelt dus 7 mm (ONGEVEER) in diameter, 3,5mm in radius. Da's bijna niks.
In het rijtje van Tijanus zou ik de Wildrunn'r onder de GP maar voor de Pasela zetten. Die heb ik ook beide, de kojak 559 ken ik ook en vind ik niet fijn, de slechte grip op natwegdek van de Conti Speed ken ik ook.
Naast het probleem van de band die de wielkast raakt, komt je fiets met een groter achterwiel ook hoger achter, of je moet de vering verder laten inzakken, wat de band nog dichter bij de wielkast brengt.
559+74=633 mm 74=2x 37mm van de Michelin Wildrunner wat ik ook een fijn en vlot bandje vindt.
584+58=640 mm 58=2x28mm van de Gp 5000, die nog sneller zou moeten zijn.
Dat scheelt dus 7 mm (ONGEVEER) in diameter, 3,5mm in radius. Da's bijna niks.
In het rijtje van Tijanus zou ik de Wildrunn'r onder de GP maar voor de Pasela zetten. Die heb ik ook beide, de kojak 559 ken ik ook en vind ik niet fijn, de slechte grip op natwegdek van de Conti Speed ken ik ook.
Naast het probleem van de band die de wielkast raakt, komt je fiets met een groter achterwiel ook hoger achter, of je moet de vering verder laten inzakken, wat de band nog dichter bij de wielkast brengt.