Ik denk dat het probleem voor een tweewieler minder groot is, aangezien je daarbij meestal meer druk op het achterwiel hebt.
Ik heb ook een Challenge Focus, daarop denk ik dat m'n stoel ten opzichte van de voorwielen zomaar 20cm verder naar achteren staat dan in de velomobiel. Ook zit je op zo'n ligger met je rug boven het achterwiel; op veel low racers zit je zelfs meer boven het achterwiel (met je hoofd) dan in een velomobiel. Geen slechte eigenschap van een velomobiel, je wil immers niet bij de eerste de beste bocht op je kant eindigen.
Voor m'n ligtandem heb ik ook een Contact Speed, maar die komt als het nat is vrijwel nooit buiten, en wanneer dat dan toch gebeurt rijd ik niet alleen (en zit er dus ballast achterop).
Ik heb ook een Challenge Focus, daarop denk ik dat m'n stoel ten opzichte van de voorwielen zomaar 20cm verder naar achteren staat dan in de velomobiel. Ook zit je op zo'n ligger met je rug boven het achterwiel; op veel low racers zit je zelfs meer boven het achterwiel (met je hoofd) dan in een velomobiel. Geen slechte eigenschap van een velomobiel, je wil immers niet bij de eerste de beste bocht op je kant eindigen.
Voor m'n ligtandem heb ik ook een Contact Speed, maar die komt als het nat is vrijwel nooit buiten, en wanneer dat dan toch gebeurt rijd ik niet alleen (en zit er dus ballast achterop).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.