4 uren geleden
(13-Nov-2024, 08:59 PM)Martin van Mourik schreef:(13-Nov-2024, 11:09 AM)bucovaina schreef: voor de eerste keer echt in een gevaarlijke situatie geraakt op de rijbaan door een wagen die me niet gezien had en waaraan ik zelf weinig had kunnen doen om erger te voorkomen.
...
Ik weet niet, maar het enige wat ik eruit kan leren is mogelijk veel meer naar het midden rijden in zo'n situatie dat ik ook sneller word opgemerkt door potentiële inhalers en dat ze hun inhaalactie vroeger afbreken.
Hoe heb je je uit deze situatie gered?
Was er genoeg ruimte op de rijbaan om naar rechts uit te wijken zodat je korte tijd naast de gevaarlijke inhaler kwam te rijden? of ben je de berm in gestuurd?
Het is goed afgelopen hoor. Ik zag de wagen in de hoeken van mijn ogen me proberen voor bij te steken. Het werd "gelukkig" voor mij pas echt gevaarlijk voor mij toen de wagen al schuin voor me reed en goed in het zicht was. Ik kon dus reageren door opzij te gaan/te remmen. De berm is gras met meteen een gracht ernaast als ik me niet vergis. Ik zou er straks eens op moeten letten.
Ik was vooral danig verschoten, boos maar ook weer duidelijk met de voetjes op de grond. Je zal zelf zo goed rijden als je maar kan. Om dan door toedoen van iemand die nog geen halve seconde van zijn traject wil pitsen bijna (of helemaal) in de gracht gereden te worden.
Wat mij betreft staat haast niemand stil bij wat voor drama's je bij anderen kan aanrichten met zo'n 2 ton zwaar voertuig.