18-Nov-2024, 02:19 PM
Even een update, laatste weken was het mooi weer, dus veel buiten gewerkt, maar nu komt de winter er toch echt aan en ook weer alle aandacht voor het Ferrari project.
Het frame is grotendeels klaar, motor ophanging ook, ook hier komt weer een Panasonic middenmotor in van 250 watt, direct daar onder de accu, en nog plaats voor een reserve accu, voorin bij de voorwielophanging passen de Lifpo 4 accu's in het centrale frame, en daar is ook nog plaats voor de stuurstang, het hele frame is uit aluminium en ik denk dat ik het gewicht behoorlijk beperken kan.
Eerst had ik zorgen dat het frame niet stijf genoeg zou worden, maar dat is geen punt meer, ik heb de profielen voor de stoel doorverbonden met het voorframe, en nu heb ik er vertrouwen in.
Je komt wel dicht bij het asfalt te zitten, achter is maar 12 cm bodemvrijheid, komt door de 12 inche wieltjes, moet maar eens kijken hoe dat in de praktijk gaat, het wordt dus een soort kart.
Het zal er uitzien als een ander soort ligfiets en verheug me op het komende voorjaar om een proefrit te maken.
Het frame is grotendeels klaar, motor ophanging ook, ook hier komt weer een Panasonic middenmotor in van 250 watt, direct daar onder de accu, en nog plaats voor een reserve accu, voorin bij de voorwielophanging passen de Lifpo 4 accu's in het centrale frame, en daar is ook nog plaats voor de stuurstang, het hele frame is uit aluminium en ik denk dat ik het gewicht behoorlijk beperken kan.
Eerst had ik zorgen dat het frame niet stijf genoeg zou worden, maar dat is geen punt meer, ik heb de profielen voor de stoel doorverbonden met het voorframe, en nu heb ik er vertrouwen in.
Je komt wel dicht bij het asfalt te zitten, achter is maar 12 cm bodemvrijheid, komt door de 12 inche wieltjes, moet maar eens kijken hoe dat in de praktijk gaat, het wordt dus een soort kart.
Het zal er uitzien als een ander soort ligfiets en verheug me op het komende voorjaar om een proefrit te maken.