19-Sep-2024, 12:19 PM
Enige tijd geleden vertelde ik dat de bout waarmee de rem vast zit aan de brake stud op mijn hurricane volledig vastgeroest zat en na een poging om die los te krijgen afgebroken is. Na vele pogingen op verscheidene wijzen om de bout los te krijgen heb ik mij nu gericht op het loshalen en vervangen van de brake stud zelf.
na wat zoeken op internet heb ik nieuwe brake studs gevonden om de oude te vervangen maar kwam ik ook het volgende tegen:
er zijn drie manieren hoe ze vast kunnen zitten:
- met schroefdraad en dus makkelijk te vervangen
- met hardsoldeer dus een stuk lastiger te vervangen
- gelast wat nog wat lastiger is om netjes te vervangen.
Was duidelijk niet met schroefdraad dus ik heb geprobeerd om het te verhitten om het eventuele hardsoldeer los te krijgen maar er gebeurde nog niet veel.
Los slijpen en nieuwe lassen kan maar zal minder makkelijk netjes te krijgen zijn dan soldeer.
Weet iemand of ze op de hurri zijn gelast of krijg ik de soldeernaad niet warm genoeg?
na wat zoeken op internet heb ik nieuwe brake studs gevonden om de oude te vervangen maar kwam ik ook het volgende tegen:
er zijn drie manieren hoe ze vast kunnen zitten:
- met schroefdraad en dus makkelijk te vervangen
- met hardsoldeer dus een stuk lastiger te vervangen
- gelast wat nog wat lastiger is om netjes te vervangen.
Was duidelijk niet met schroefdraad dus ik heb geprobeerd om het te verhitten om het eventuele hardsoldeer los te krijgen maar er gebeurde nog niet veel.
Los slijpen en nieuwe lassen kan maar zal minder makkelijk netjes te krijgen zijn dan soldeer.
Weet iemand of ze op de hurri zijn gelast of krijg ik de soldeernaad niet warm genoeg?