21-Nov-2024, 09:34 AM
(21-Nov-2024, 08:59 AM)Jeroen S schreef: Zoefzoef, die harde klak kan het uitveren en ergens aanslaan van de vork zijn. Ik weet niet of er iets in het ontwerp zit om die klap op te vangen?
De BB5 ken ik niet zo. een aantal van die remmen hebben ook een klein beetje verstelbereik in de twee boutjes waarmee deze op de vork zit. Versleten blokjes zou ook nog kunnen, want zoals ik het begrijp loopt ie continue aan.
Als je toch de as moet afstellen, kun je daar mogelijk ook nog een onderlegringetje toevoegen aan de linkerkant. Dan schuift het wiel en de schijf ook iets naar rechts. Geloof dat de naafversie ongeveer 1 mm dik is. Daar zou ik niet wakker van liggen en gewoon proberen of het wil.
Ik ben niet zo blij omdat ik gisteren in Oud Keppel verblind door een rij auto's en druppels op het vizier een stoeprandje op geknald ben omdat ik daar het fietspad vermoede. De voetbult met dikke beschermlaag heeft de klap wel gevangen, maar blij ben in er niet mee.
Het is geen geveerde voorvork. Ik zal m van de week wel uit de fiets halen en opnieuw erin zitten.. Vannacht wilde dat eruit halen niet gelijk lukken en ik had geen zin om dr veel moeite in te stoppen. Pak wel een andere fiets, was mn idee.. dat is wel het grote voordeel van n+1
De speling in de naaf zat er al een tijdje. Merkte je vrij weinig van bij het fietsen. Wel verholpen op gegeven moment maar keerde steeds terug. Het aanlopen was nadat ik met die moeren heb lopen draaien. Zat idd ook aan een ringetje te denken, moet even bij mn pa kijken of ie daar een ringetje voor heeft.
Verstellen van de schijfrem zou idd een optie zijn. Had de echt al dik half uur mee zitten te kloten, was het al weer dat toen ik bij een tweede poging even later bedacht dat ik ook de schijfrem wat zou kunnen verplaatsen. Kijk ik ook later wel naar, had dr geen zin meer in. Werkte nogal demotiverend allemaal nadat het gewoon niet lukte.