(10 uren geleden)blokdoorn schreef:(, 09:34 AM)ZoefZoef schreef: Verstellen van de schijfrem zou idd een optie zijn. Had de echt al dik half uur mee zitten te kloten, was het al weer dat toen ik bij een tweede poging even later bedacht dat ik ook de schijfrem wat zou kunnen verplaatsen. Kijk ik ook later wel naar, had dr geen zin meer in. Werkte nogal demotiverend allemaal nadat het gewoon niet lukte.
Uhm, dat is toch echt de enige goede manier, de as verstellen om de schijfrem goed te krijgen is echt de wereld op zn kop. Een bb5 is wat lastiger dan bb7, maar als je 2 bouten ietsje los draait zodat hij kan schuiven dan komt het neer op de rem stevig inknijpen en dan weer vastdraaien.
Weet je wat het is? Ik heb dus maar een half uur tot een uur lopen draaien aan die boutjes, lopen passen , weer wat veranderd, alles overpeinst hoe het nou zou moeten en ik kwam er niet uit. Dit topic geopend, wat later toch even gekeken en toen zag ik dus de bouten pas zitten waarmee de schijfrem vastzit. De andere bouten van de schijfremhouder had ik wel aangedraaid, maar daar verander je niks mee.. En zomaar opeens zag ik ze! Verscholen achter de kabel/lus naar de schijfrem..
En daar zit je dan zolang om te kloten.. ik voelde me een beetje dom. Nog steeds is het niet gelukt, maar ik heb er na een eerste twee pogingen niet meer naar gekeken. Komt morgen of overmorgen wel.
..en even niet blij dat de verleden week bij velomobiel hoes niet voorzien was van een elastiek of oogjes
Kennelijk is dat een binnenhoes geweest dus voor in de garage of schuur. Baal ik wel van, want de QuestXS komt aan de overkant te staan waar ze verleden week mn boodschappen fiets hebben gepikt.
(9 uren geleden)365cycle schreef:(10 uren geleden)ZoefZoef schreef: .. de roets echt verschrikkelijk vies wordt na een ritje nuOne word: QUEST.
PS: Wordt de roets ná het ritje vies? ...of tijdens?
Daarom ben ik nu dus eindleijk in Rotterdam en blijf ik daar dus slapen, zodat ik die morgen (vandaag) na 2 maanden stilstand eindelijk eens op maat kan zetten.
Maar.. ik heb wel op een stuk niet geasfalteerd weg gereden langs de weg langs Rdam Airport en dan niet aan de zijde van het vliegveld. Ik had beter kunnen oversteken naar de andere kant. Daar zal ik wel wat modder hebben opgepikt.
Quest gaat binnenkort naar Delft. Eerst de hoes voorzien van elastiek.. anders is ie bij eerste zucht wind weggewaaid. <<- edit: zit er dus wel in, alleen niet over de lengte