(11 uren geleden)Hardloper schreef: Dus de boodschap is gewoon, vraag het de conducteur.Nope. Zodra je de conducteur iets moet vragen, ben je afhankelijk van in hoeverre jouw kop 'm (m/v/x) bevalt.
Ik heb de ervaring irritant slecht in de smaak te vallen bij mensen in wat voor vorm van uniform dan ook.
Het is voor mij handiger om deze situatie gewoon helemaal te vermijden. Doe ik dat niet, dan kan ik beter zorgen dat ik ín de trein kom, want dan heb ik sneller het voordeel van de twijfel: in een afgesloten omgeving zoals een trein word ik niet snel dominant benaderd, daar ben ik gewoon te groot voor. Betekent dat ik de kans heb om ontspannen te reageren en de situatie in m'n voordeel te draaien.
Dit was mijn spreekbeurt over waarom "Discriminatie*? Als je je gewoon netjes aan de regels houdt, heb je nergens last van" geen hout snijdt.
Armin Ziegler z'n verhaal is ook een mooi voorbeeld. M'n stemadvies mag je zelf invullen
*Let op: ik zei hier geen racisme. Dat dekt de lading niet.
(3 uren geleden)Tom Fekkes schreef: Geef Bianca gewoon antwoord. Daar heeft ze recht op. Ik vind het ook een rare houding.ZoefZoef is gewoon een beetje raar, zoals wel meer mensen hier, mezelf incluis.
Ik stoor me ook regelmatig aan bepaalde opvattingen die hij heeft, er zijn ook mensen die zich mateloos storen aan mij.
C'est la vie - En wat Wim al zegt; deze discussie is eerder gevoerd. Laten we er geen topic over open slaan.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.