02-Dec-2024, 09:04 AM
Ben er zondag nog lekker even uit geweest met de Milan. Werd nog best een flinke ronde van ca 100km. Veel incidenten met dieren onderweg. 2 paarden met 3 dames. De paarden moesten wegens schrikreactie even strategisch om de hoek achter een hoge heg geleid worden. Zag de schrik bij mens en dier, het afstappen ging nog rustig, de enige dame op een paard was een jaar of 10. Maar even gevraagd of ik verder kon, ze moesten vlakbij zijn, dan wacht ik wel even was mijn antwoord. Het was ook in een erg leeg gebied, waar nauwelijks verkeer komt. Buitengebied van Goch. Verderop nog een andere mevrouw met paard, op een smal pad. Ben maar even blijven staan, en toen ging het met wat praten met het paard prima. Net tegen het Reichswald aan, later nog de col de St Jean op 3900cm, stond op het bord. Langs Boscafe Merlijn. Vlak achter Keeken een dame met twee Beagles, waarvan er 1 los liep. Die ging keurig aan de kant, dus ik erlangs. Hoorde nog iets, klonk als blaffen en nagels op het asfalt en hier, hier. Ben maar weer even blijven staan. De jongedame had ook al een sprint ingezet om haar hondje weer in te halen. Die leit zich weer aanlijnen. Paard nr 3 was bij Duffelward, daar liep iemand naast. Die liet hem even een rondje draaien, zodat ik er langs kon. Dat verliep ook gladjes. Maar wel weer even remmen.
Beetje rekening houden met anderen, dan gaat het prima. Had me verder iets overschat in die klim bij het Boscafe. Iets te dikke versnelling, en dan denken dat je zo boven bent. Dan is 600 meter nog best een eind. Gelukkig kon ik de mountainbikers die ik beneden had ingehaald wel duidelijk voorblijven.
Beetje rekening houden met anderen, dan gaat het prima. Had me verder iets overschat in die klim bij het Boscafe. Iets te dikke versnelling, en dan denken dat je zo boven bent. Dan is 600 meter nog best een eind. Gelukkig kon ik de mountainbikers die ik beneden had ingehaald wel duidelijk voorblijven.