07-Dec-2024, 06:30 PM
Stoelen maken in serie, twee stuks, één voor de Berg Ferrari, en één voor de FlooW.
Het zelfde systeem als bij de trike, ik neem stoelen uit een Renault Espace, de achterstoelen, voorstoelen zijn te breed, achter staan er drie naast elkaar, ik kreeg wel eens opmerkingen dat die stoelen niet comfortabel zitten? nooit op gereageerd, stoel te smal of achterwerk te breed?
Vanwege te hoog gewicht, gaan alle buizen er uit, en vervangen door dunwandige buizen van een tuinstoel.
Het grote voordeel van een auto stoel is dat schuim zitting uit een matrijs komt, in het schuim zitten nylon strips, waar je de bekleding aan vast kunt maken, zodat je een kuip zitting krijgt, die rondom steun geeft, daar zie je maar weer, dat een massa product ook zijn voordeel heeft.
En dan de stoffen bekleding, die is oersterk, en makkelijk te reinigen.
Vandaag weer een rit gemaakt, deels door de sneeuw, en ik heb daar een probleem, links onder in mijn rug, maar met deze zitting geen enkel probleem, dat was op de stadsfiets wel anders, een ligfiets nodigt uit om er een goede stoel op te maken.
De FlooW staat ook weer op de werkbank, ik wil deze winter dat ding klaar hebben, de zitting moest ik helaas iets smaller maken, want die fiets heeft vierwiel tankbesturing, en die stuur armen staan vrij dicht bij elkaar, dat veranderen is een probleem, de leuning kon zo blijven.
Al met al heb ik veel te doen, een berg onderdelen gekocht die allemaal nog in Nederland liggen, in januari ga ik die ophalen.
Groet uit het Boheemse Woud, met een sneeuwdek van tien cm.
Het zelfde systeem als bij de trike, ik neem stoelen uit een Renault Espace, de achterstoelen, voorstoelen zijn te breed, achter staan er drie naast elkaar, ik kreeg wel eens opmerkingen dat die stoelen niet comfortabel zitten? nooit op gereageerd, stoel te smal of achterwerk te breed?
Vanwege te hoog gewicht, gaan alle buizen er uit, en vervangen door dunwandige buizen van een tuinstoel.
Het grote voordeel van een auto stoel is dat schuim zitting uit een matrijs komt, in het schuim zitten nylon strips, waar je de bekleding aan vast kunt maken, zodat je een kuip zitting krijgt, die rondom steun geeft, daar zie je maar weer, dat een massa product ook zijn voordeel heeft.
En dan de stoffen bekleding, die is oersterk, en makkelijk te reinigen.
Vandaag weer een rit gemaakt, deels door de sneeuw, en ik heb daar een probleem, links onder in mijn rug, maar met deze zitting geen enkel probleem, dat was op de stadsfiets wel anders, een ligfiets nodigt uit om er een goede stoel op te maken.
De FlooW staat ook weer op de werkbank, ik wil deze winter dat ding klaar hebben, de zitting moest ik helaas iets smaller maken, want die fiets heeft vierwiel tankbesturing, en die stuur armen staan vrij dicht bij elkaar, dat veranderen is een probleem, de leuning kon zo blijven.
Al met al heb ik veel te doen, een berg onderdelen gekocht die allemaal nog in Nederland liggen, in januari ga ik die ophalen.
Groet uit het Boheemse Woud, met een sneeuwdek van tien cm.