09-Dec-2024, 12:30 PM
(09-Dec-2024, 09:01 AM)Jeroen S schreef: @zoefzoef, noppen doen niet zoveel op asfalt, tenzij het heel grof slecht asfalt is. Ik denk niet dat de holyroller sneller is, kon wel eens breder zijn. Volgens mij is die er in 2 451 maten een smalle en een brede. Iets vaags in inches rond de 28mm of 37mm. Die bredere kon wel eens beter bevallen in de winter. Gewoon effe proberen, Bandjes wisselen is zo gebeurd.
Ervaring met de Holyroller heb ik niet. Is wel een geinig bandje wat in heel veel maten beschikbaar is.
Ik heb hier de 1/1/8" versie liggen. Even breed als de Durano die er nu opligt dus.
Nu merk ik (nog) niks van verlies van grip, maar ik merk gewoon met dit natte weer, de kou en de bladeren dat ik gewoon gigantisch voorzichtig ben met de roets. Ik weet namelijk dat onderuit gaan lijdt tot schade op het frame/lakwerk. Moet de bidonhouders nog steeds een keer monteren..die kunnen een val ook opvangen.
Zal die Holly Roller binnenkort er gewoon eens opgooien. Met de monovork en schijfremmen zou dat niet zoveel moeite hoeven te zijn.